Platformy społecznościowe psują wizerunek i wiarygodność mediów informacyjnych
(fot.pixabay.com)
Jak wynika z badania firmy Statista, w USA maleje wiarygodność i wizerunek mediów informacyjnych, a w znacznym stopniu odpowiadają za to media społecznościowe.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Gallup/Knight opublikowanego przez Statistę, większość platform mediowych (w tym internet, agregatory treści i platformy z treściami video UGC generowanymi przez użytkowników) przyczyniało się pozytywnie do ogólnego wizerunku mediów w USA. Wyjątek stanowią media społecznościowe.
Przeprowadzone na 19 tys. odbiorców mediów badanie pokazuje, iż zdaniem większości Amerykanów w ciągu ostatnich 10 lat wpływ mediów społecznościowych na wizerunek mediów informacyjnych był negatywny. 58 proc. respondentów stwierdziło, że w dzisiejszych czasach "trudniej jest być dobrze poinformowanym, ponieważ użytkownicy zmuszeni są sortować i sprawdzać informacje w celu ustalenia, co jest prawdziwe lub ważne".
(MM, 25.03.2018)