Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W TVP 1 ubyło rozrywki, przybyło publicystyki

(fot. Pixaby.com)

W całym 2017 roku w ramówce Programu 1 TVP było mniej rozrywki niż rok wcześniej - więcej czasu przekazano na publicystykę. Za to w Programie 2 formatów publicystycznych ubyło.

Takie programy jak poranne ”Dzień dobry Polsko” (trafił do ramówki w lutym 2017 roku, w lutym 2018 roku spadł z anteny) przyczyniły się do zmiany trendu programowego w TVP 1, który w ub.r. poszerzył ofertę publicystyczną. Pokazuje to sprawozdanie Telewizji Polskiej z wykorzystania środków abonamentowych. TVP przedstawia w nim strukturę gatunkową swoich anten.

I tak w TVP 1 największą część ramówki wypełniła w 2017 roku fabuła – 40,1 proc. wobec 38,5 proc. w 2016 roku. Więcej było publicystyki (wzrost z 4,3 do 6,8 proc.) i informacji (wzrost z 5 do 5,7 proc.), mniej natomiast oferowano widzom Jedynki dokumentu (spadek z 11,2 do 10,2 proc.) i sportu (spadek z 6,9 do 4,2 proc.). Ten ostatni spadek można tłumaczyć faktem, że w 2016 roku Jedynka pokazywała mecze piłkarskich mistrzostw Europy i letnie igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro. Udział reklamy w czasie nadawania rok do roku wzrósł z 18,2 do 18,7 proc.

Jak na zmiany m.in. w strukturze programowej Jedynki zareagowali widzowie, pokazują dane oglądalności. W 2017 roku udział TVP 1 w rynku wyniósł 9,59 proc., podczas gdy w 2016 roku – 11,1 proc.

Press

W TVP 2 udział formatów fabularnych był wyższy niż w Jedynce i wyniósł 46,5 proc. (wzrost z 44,6 proc. w 2016 roku). Ubyło z kolei publicystyki (spadek z 4,2 do 3,7 proc.) i sportu (spadek z 3,4 do 1,3 proc.). Rok wcześniej bowiem Dwójka również transmitowała Euro 2016 i olimpiadę.

Udział reklamy, podobnie jak w TVP 1, w Dwójce także był większy niż rok wcześniej (wzrost z 17,5 do 18 proc.).

Oglądalność TVP 2 rok do roku spadła z 8,32 proc. do 7,87 proc.

 

Press

W kanale TVP Info rok do roku udział informacji wzrósł z 48,5 do 55,9 proc., natomiast publicystyki spadł z 29,6 do 26,3 proc.

(KOZ, 24.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sondaż: TVP pod rządami Jacka Kurskiego stała się gorsza

Jacek Kurski jest prezesem TVP od stycznia 2016 roku (fot. archiwum "Press")

Tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez SW Research dla serwisu Rp.pl.

Zdaniem niemal 60 proc. badanych, Telewizja Polska SA pod kierownictwem Jacka Kurskiego stała się gorsza. Jej jakość poprawiła się zdaniem 12 proc. ankietowanych, a 15 proc. nie widzi żadnych zmian. Również 15 proc. nie ma zdania w tej sprawie. 

Dane zebrane przez SW Research wskazują, że na pogorszenie jakości TVP częściej wskazują mężczyźni (63 proc.), osoby powyżej 50. roku życia (65 proc.), ankietowani z wyższym wykształceniem (63 proc.), a także z dochodami między 3001 a 5000 zł (74 proc.) oraz badani z miast od 200 do 499 tys. mieszkańców (65 proc.).

Jacek Kurski jest prezesem zarządu Telewizji Polskiej SA od 8 stycznia 2016 roku. 

(PAZ, 25.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo