Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W TVP 1 ubyło rozrywki, przybyło publicystyki

(fot. Pixaby.com)

W całym 2017 roku w ramówce Programu 1 TVP było mniej rozrywki niż rok wcześniej - więcej czasu przekazano na publicystykę. Za to w Programie 2 formatów publicystycznych ubyło.

Takie programy jak poranne ”Dzień dobry Polsko” (trafił do ramówki w lutym 2017 roku, w lutym 2018 roku spadł z anteny) przyczyniły się do zmiany trendu programowego w TVP 1, który w ub.r. poszerzył ofertę publicystyczną. Pokazuje to sprawozdanie Telewizji Polskiej z wykorzystania środków abonamentowych. TVP przedstawia w nim strukturę gatunkową swoich anten.

I tak w TVP 1 największą część ramówki wypełniła w 2017 roku fabuła – 40,1 proc. wobec 38,5 proc. w 2016 roku. Więcej było publicystyki (wzrost z 4,3 do 6,8 proc.) i informacji (wzrost z 5 do 5,7 proc.), mniej natomiast oferowano widzom Jedynki dokumentu (spadek z 11,2 do 10,2 proc.) i sportu (spadek z 6,9 do 4,2 proc.). Ten ostatni spadek można tłumaczyć faktem, że w 2016 roku Jedynka pokazywała mecze piłkarskich mistrzostw Europy i letnie igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro. Udział reklamy w czasie nadawania rok do roku wzrósł z 18,2 do 18,7 proc.

Jak na zmiany m.in. w strukturze programowej Jedynki zareagowali widzowie, pokazują dane oglądalności. W 2017 roku udział TVP 1 w rynku wyniósł 9,59 proc., podczas gdy w 2016 roku – 11,1 proc.

Press

W TVP 2 udział formatów fabularnych był wyższy niż w Jedynce i wyniósł 46,5 proc. (wzrost z 44,6 proc. w 2016 roku). Ubyło z kolei publicystyki (spadek z 4,2 do 3,7 proc.) i sportu (spadek z 3,4 do 1,3 proc.). Rok wcześniej bowiem Dwójka również transmitowała Euro 2016 i olimpiadę.

Udział reklamy, podobnie jak w TVP 1, w Dwójce także był większy niż rok wcześniej (wzrost z 17,5 do 18 proc.).

Oglądalność TVP 2 rok do roku spadła z 8,32 proc. do 7,87 proc.

 

Press

W kanale TVP Info rok do roku udział informacji wzrósł z 48,5 do 55,9 proc., natomiast publicystyki spadł z 29,6 do 26,3 proc.

(KOZ, 24.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.