Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wzrosły przychody Cyfrowego Polsatu, zysk był mniejszy

(źródło: www.cyfrowypolsat.pl/biuro-prasowe)

W ub.r. Grupa Cyfrowy Polsat zwiększyła przychody ze sprzedaży, ale wypracowała niższy zysk netto.

Grupa Cyfrowy Polsat w ub.r. zwiększyła przychody o 1 proc., do 9,83 mld zł, w porównaniu z 2016 rokiem. Grupa wypracowała 945,2 mln zł zysku netto, czyli o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Koszty operacyjne zmniejszyły się o 0,7 proc. do 8,02 mld zł. Wskaźnik EBITDA wyniósł 3,62 mld zł (spadek o 0,7 proc.). Marża EBITDA poprawiła się z 17,2 proc. do 18,7 proc.

Przychody segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej spadły o 3 proc. do 1,43 mld zł. Koszty operacyjne urosły o 1 proc. do 933 mln zł. EBITDA wyniosła 505 mln zł i była o 10 proc. niższa niż rok wcześniej.

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat w ub.r. wzrosły o 2,9 proc. do 1,13 mld zł. Według Starcomu w tym okresie rynek reklamy telewizyjnej urósł o 1,3 proc.

Grupa Cyfrowy Polsat na koniec grudnia ub.r. miała 16,62 mln aktywnych usług. Liczba aktywnych usług kontraktowych wyniosła 13,69 mln (wzrost o 3,2 proc.), w tym 4,94 mln płatnej telewizji (wzrost o 3,7 proc.), 6,93 mln telefonii komórkowej (wzrost o 3 proc.) i 1,81 mln internetu (wzrost o 3 proc.). Liczba klientów zmniejszyła się o 1,8 proc., do 5,78 mln.

ARPU, czyli przychód na klienta usług kontraktowych wyniósł 89 zł (wzrost o 0,3 proc.). Natomiast wskaźnik odpływu abonentów (churn) wzrósł z 8,3 proc. do 8,8 proc.

Na koniec ub.r. z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,51 mln klientów. 

(KOZ, 22.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.