Wzrosły przychody Cyfrowego Polsatu, zysk był mniejszy
(źródło: www.cyfrowypolsat.pl/biuro-prasowe)
W ub.r. Grupa Cyfrowy Polsat zwiększyła przychody ze sprzedaży, ale wypracowała niższy zysk netto.
Grupa Cyfrowy Polsat w ub.r. zwiększyła przychody o 1 proc., do 9,83 mld zł, w porównaniu z 2016 rokiem. Grupa wypracowała 945,2 mln zł zysku netto, czyli o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Koszty operacyjne zmniejszyły się o 0,7 proc. do 8,02 mld zł. Wskaźnik EBITDA wyniósł 3,62 mld zł (spadek o 0,7 proc.). Marża EBITDA poprawiła się z 17,2 proc. do 18,7 proc.
Przychody segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej spadły o 3 proc. do 1,43 mld zł. Koszty operacyjne urosły o 1 proc. do 933 mln zł. EBITDA wyniosła 505 mln zł i była o 10 proc. niższa niż rok wcześniej.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat w ub.r. wzrosły o 2,9 proc. do 1,13 mld zł. Według Starcomu w tym okresie rynek reklamy telewizyjnej urósł o 1,3 proc.
Grupa Cyfrowy Polsat na koniec grudnia ub.r. miała 16,62 mln aktywnych usług. Liczba aktywnych usług kontraktowych wyniosła 13,69 mln (wzrost o 3,2 proc.), w tym 4,94 mln płatnej telewizji (wzrost o 3,7 proc.), 6,93 mln telefonii komórkowej (wzrost o 3 proc.) i 1,81 mln internetu (wzrost o 3 proc.). Liczba klientów zmniejszyła się o 1,8 proc., do 5,78 mln.
ARPU, czyli przychód na klienta usług kontraktowych wyniósł 89 zł (wzrost o 0,3 proc.). Natomiast wskaźnik odpływu abonentów (churn) wzrósł z 8,3 proc. do 8,8 proc.
Na koniec ub.r. z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,51 mln klientów.
(KOZ, 22.03.2018)