Fuzja agencji Ogilvy & Mather Poland z J. Walter Thompson Lemon Sky
Agnieszka Wasilewska, prezes zarządu i managing director Grupy Ogilvy w Polsce, będzie zarządzała połączoną strukturą (fot. materiały prasowe)
Agencje Ogilvy & Mather Poland oraz J. Walter Thompson Lemon Sky łączą się na polskim rynku. Proces fuzji obu agencji rozpocznie się 1 kwietnia i ma być sfinalizowany do końca 2018 roku.
Agencje Ogilvy & Mather Poland oraz J. Walter Thompson Lemon Sky łączą się na polskim rynku. Proces fuzji obu agencji rozpocznie się 1 kwietnia i ma być sfinalizowany do końca 2018 roku. Obie agencje działają w ramach struktur grupy WPP. Zatrudniają po ok. 100 osób. Klientami J. Walter Thompson Lemon Sky są m.in. Nestle, Johnson & Johnson, Shell, Bayer. Ogilvy & Mather pracuje m.in. dla: Tesco, Orange/Nju, Philips Polska, Kompanii Piwowarskiej, Decathlonu.
Warszawskie oddziały firm połączą swoje biura i będą miały wspólną siedzibę w Warszawie w połowie tego roku; zachowany zostanie wrocławski, technologiczny oddział J. Walter Thompson Lemon Sky. W skład Grupy Ogilvy wchodzą: Ogilvy & Mather (agencja full service), Ogilvy PR, Ogilvy Brand Consulting i dom produkcyjny Redworks. Wszystkie te firmy postaną w dotychczasowym kształcie.
Fuzja ma umożliwić Ogilvy & Mather włączenie do oferty digitalowych kompetencji J. Walter Thompson Lemon Sky, takich jak: produkcja contentu, performance, project management, technology development, social media. Agencja J. Walter Thompson skorzystać ma m.in. na dostępie do zaplecza talentów ATL pracujących w Ogilvy.
Beata Turlejska, dotychczasowa CEO J. Walter Thompson, rozstaje się z firmą, o czym nieoficjalnie informowaliśmy w "Presserwisie" na początku stycznia br. Zarządzanie agencją przejmuje Agnieszka Wasilewska, prezes zarządu i managing director Grupy Ogilvy w Polsce.
- Zintegrowana oferta naszej agencji, której silną stroną są długoterminowe strategie komunikacji marek stworzone w oparciu o unikalne kreatywne idee, zostanie wzbogacona o kompetencje J. Walter Thompson Lemon Sky z zakresu digital. To znaczącą wartość w budowie i rozwoju biznesu zarówno dla klientów Ogilvy & Mather, jak i klientów J. Walter Thompson Lemon Sky - komentuje Agnieszka Wasilewska.
"Ten ruch wpisuje się w globalną strategię grupy WPP polegającą na stymulowaniu synergii w biznesie przy jednoczesnym zachowaniu poszczególnych kompetencji, umiejętności i wiedzy specjalistycznej, by zapewnić jeszcze lepszą obsługę naszych klientów" - komentuje z kolei Paul O'Donnell, worldwide executive director, Ogilvy & Mather chairman.
"Ogilvy dzięki partnerstwu z J. Walter Thompson Lemon Sky oraz wykorzystaniu jego digitalowych, produkcyjnych i technologicznych kompetencji stworzy potężną siłę na polskim rynku" - zapewnia Toby Hoare, chief executive J. Walter Thompson Europe.
(AMS, 21.03.2018)