Google wyeksponuje płatne teksty wydawców prasy
Użytkownicy Google, którzy subskrybują płatne treści gazet, znajdą je w bardziej widocznym miejscu swoich wyników wyszukiwania. Ma to pomóc wydawcom w zdobywaniu i utrzymywaniu czytelników, którzy płacą za treści w internecie – poinformował serwis Bloomberg.
Powołując się na anonimowe źródła, Bloomberg ujawnia, że wydawcy otrzymają dostęp do danych informujących o tym, którzy użytkownicy są najbardziej skłonni płacić za treści w internecie. Dzięki takiej wiedzy wydawcy będą mogli łatwiej docierać do potencjalnych cyfrowych abonentów i utrzymać dotychczasowych. Szczegóły mają zostać ogłoszone 20 marca na konferencji w Nowym Jorku. Google odmówił komentarza w tej sprawie.
Google i Facebook starają się utrzymywać dobre relacje z wydawcami prasy, m.in. ze względu na krytykę, że pozwalają na publikowanie i rozprzesttrzenianie fałszywych informacji na swoich platformach. I chociaż Facebook niedawno zmienił algorytm nadający priorytet informacjom na tablicach użytkowników (artykuły od wydawców wyświetlane są niżej i rzadziej niż posty publikowane przez rodzinę i znajomych), to jednocześnie stara się ułatwiać wydawcom sprzedawanie treści w ramach Instant Articles i pomagać w sprzedaży prenumerat lokalnym gazetom.
W ub.r. Google zmienił zasady polityki „First Click Free”, która sprawiała, że treści wydawców z tzw. hard paywallem (bez jakichkolwiek artykułów za darmo), wyświetlane były niżej w wynikach wyszukiwania. Aktualnie wydawcy sami decydują, ile darmowych materiałów udostępniać przychodzącym z Google użytkownikom, bez wpływu na miejsce w wyszukiwarce.
(MM, 16.03.2018)