Propeller Film należy już do Dentsu Aegis Network Polska
(fot. propellerfilm.pl)
Dentsu Aegis Network Polska kupił 100 proc. udziałów domu produkcyjnego Propeller Film.
Po tym jak w lutym br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał zgodę na zakup Propeller Film przez Dentsu, 15 marca br. sfinalizowano transakcję.
Propeller Film istnieje od 2006 roku (został założony przez Jarosława Bolińskiego i Jakuba Kubickiego). Firma zrealizowała projekty reklamowe (m.in. dla marek Eurobank, Tesco, Bank Zachodni WBK, Carlsberg, Bonduelle, Mokate), produkcje firmowe i teledyski, a także realizacje telewizyjne dla Discovery i TVP. "Dzięki włączeniu w skład Grupy Dentsu Aegis Network Polska domu produkcyjnego Propeller Film zyskamy kompetencje w obszarze produkcji telewizyjnej i filmowej czy też solidną bazę do zarządzania portfolio gwiazd. To sprawi, że nasze usługi z zakresu produkcji angażującego kontentu będą jeszcze mocniejszą propozycją i istotnym benefitem dla naszych klientów" - tłumaczy Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska.
Piotr Błaszczyk, producer/director of strategy and development Oto Film, komentuje: - Nie jest tak, że agencje nagle dostrzegły rolę domów produkcyjnych. Postrzegam to jako decyzję biznesową spowodowaną chęcią konsolidacji kompetencji w ramach grupy Dentsu, która ma pod swoim parasolem podmioty zajmujące się różnymi obszarami komunikacji, reklamy i marketingu – mówi Błaszczyk.
W skład Dentsu Aegis Network Polska wchodzą: Isobar oraz Lubię to – linked by Isobar, hub technologiczny Hypermedia – linked by Isobar, domy mediowe Carat i Vizeum, agencja OHH Posterscope, agencja performance marketingu iProspect, agencja programmatic Amnet i Amplifi.
Na początku marca br. Dentsu Aegis Network Polska sfinalizowała zakup Grupy Red8, w ramach której działają agencje: Red8 Advertising, Red8 Events, Red8 Digital i Unlimited.
(IKO, 16.03.2018)