20 tys. zgłoszeń do pracy przy newsletterze "The New York Times"
(fot. nytimes.com/newsletters/the-edit)
"The New York Times" od stycznia poszukiwał pięciu pracowników, którzy pomogą w tworzeniu treści do "The Edit", newslettera kierowanego do studentów. Na ogłoszenie odpowiedziało 20 tys. osób.
"The Edit" powstał 5 lat temu i początkowo był zbiorem wyselekcjonowanych artykułów z New York Times, które mogłyby zainteresować studentów. Dzisiaj wzbogacany jest tematami popularnymi w mediach społecznościowych oraz wypowiedziami ekspertów. Wydawca od stycznia szukał młodych współpracowników nie tylko do tworzenia newslettera, ale też do pracy w redakcji "NYT".
"The New York Times" ma wśród młodych odbiorców reputację gazety starszego pokolenia, co zaznaczono też w ogłoszeniu. Wydawca chce to zmienić i znaleźć sposoby dotarcia do większej liczby młodych czytelników. "Wydaje mi się, że mamy miejsce na opisywanie tematów, które nie pojawiłyby się w żadnym innym miejscu w NYT. Newsletter «The Edit» jest otwarty na wszystkie formaty, zarówno na reportaże, jak i osobiste eseje" – poinformowała Lindsey Underwood, redaktor newslettera.
"The Edit" ukazuje się co dwa tygodnie. W związku z dużym zainteresowaniem wydawca planuje przyjąć więcej współpracowników niż początkowo zakładał.
(MM, 15.03.2018)