Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2017 roku Telewizja Polska mniej zarobiła na reklamie i sponsoringu

Przychody TVP z reklamy i sponsoringu spadły poniżej 800 mln zł (fot. Maciej Kozielski/Press)

Telewizja Polska w 2017 roku miała mniejsze przychody z reklamy i sponsoringu niż w 2016 roku – wynika ze sprawozdania spółki z wykorzystania środków abonamentowych.

TVP z reklamy i sponsoringu uzyskała w ub.r. 798,6 mln zł i było to o 8,4 proc. mniej niż w 2016 roku.

Z kolei wpływy z abonamentu wyniosły 621,6 mln zł (w tym 266,5 mln zł środków będących rekompensatą za utracone w latach 2010-2017 wpływy z opłat abonamentowych z tytułu zwolnień). Udział wpływów abonamentowych w przychodach TVP wyniósł 38,2 proc. (24,9 proc. w 2016 roku).

Najwięcej telewizja publiczna wydała na główne anteny – na TVP 1 przeznaczyła w ubr. 383,3 mln zł (o 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej), a na TVP 2 – 309,6 mln zł (o 3,5 proc. więcej).

Ubiegłoroczny budżet TVP Info wyniósł 134,6 mln zł (wzrost o 5,7 proc.), TVP 3 i oddziałów regionalnych – 218,7 mln zł (spadek o 2,9 proc.), TVP Kultura – 40,3 mln zł (wzrost o 19,8 proc.), TVP Polonia – 26 mln zł (spadek o 14,5 proc.), TVP Historia – 15,9 mln zł (wzrost o 6,3 proc.), TVP ABC – 24,8 mln zł (wzrost o 38 proc.).

(KOZ, 15.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.