W 2017 roku Telewizja Polska mniej zarobiła na reklamie i sponsoringu
Przychody TVP z reklamy i sponsoringu spadły poniżej 800 mln zł (fot. Maciej Kozielski/Press)
Telewizja Polska w 2017 roku miała mniejsze przychody z reklamy i sponsoringu niż w 2016 roku – wynika ze sprawozdania spółki z wykorzystania środków abonamentowych.
TVP z reklamy i sponsoringu uzyskała w ub.r. 798,6 mln zł i było to o 8,4 proc. mniej niż w 2016 roku.
Z kolei wpływy z abonamentu wyniosły 621,6 mln zł (w tym 266,5 mln zł środków będących rekompensatą za utracone w latach 2010-2017 wpływy z opłat abonamentowych z tytułu zwolnień). Udział wpływów abonamentowych w przychodach TVP wyniósł 38,2 proc. (24,9 proc. w 2016 roku).
Najwięcej telewizja publiczna wydała na główne anteny – na TVP 1 przeznaczyła w ubr. 383,3 mln zł (o 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej), a na TVP 2 – 309,6 mln zł (o 3,5 proc. więcej).
Ubiegłoroczny budżet TVP Info wyniósł 134,6 mln zł (wzrost o 5,7 proc.), TVP 3 i oddziałów regionalnych – 218,7 mln zł (spadek o 2,9 proc.), TVP Kultura – 40,3 mln zł (wzrost o 19,8 proc.), TVP Polonia – 26 mln zł (spadek o 14,5 proc.), TVP Historia – 15,9 mln zł (wzrost o 6,3 proc.), TVP ABC – 24,8 mln zł (wzrost o 38 proc.).
(KOZ, 15.03.2018)