Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2017 roku Google usunął 3,2 mld reklam

(fot. pixabay.com)

Koncern internetowy Google ujawnił, że w ub.r. usunął 3,2 mld reklam niespełniających regulaminów jego sieci reklamowej.

Z opublikowanego przez Google raportu “Trust & Safety in Ads” wynika, że w ub.r. koncern internetowy znacznie nasilił działania zmierzające do eliminacji nieodpowiednich treści reklamowych. Dla porównania, w 2016 roku liczba skasowanych reklam sięgnęła poziomu “zaledwie” 1,7 mld.

W ub.r. usuwane były m.in. banery przekierowujące do stron zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem (79 mln takich przypadków), reklamy instalujące wirusy (tzw. trick-to-click, 66 mln razy). Google blokował nie tylko pojedyncze reklamy, ale także wydawców odpowiedzialnych za ich publikację - w sumie wyrzucił ze swojej sieci reklamowej 320 tys. firm, niemal 700 tys. aplikacji mobilnych i 90 tys. serwisów internetowych. Amerykański koncern zapowiedział również, że w połowie br. wprowadzi zakaz dotyczący reklamowania kryptowalut. Podobną decyzję w styczniu br. ogłosił Facebook.

(LL, 15.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.