Dział: PRASA

Dodano: Marzec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Z "Faktu" odchodzi dziennikarz polityczny Michał Wróblewski

Wróblewski przed pracą w redakcji "Faktu" publikował m.in. w serwisie 300polityka.pl (screen: kanał YouTube Telewizji Republika)

Od kwietnia br. Michał Wróblewski rozpocznie pracę w nowej redakcji. W dziale politycznym "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) był zatrudniony od września 2016 roku.

Michał Wróblewski potwierdza, że złożył wypowiedzenie i w kwietniu br. rozpoczyna pracę w nowym miejscu. Wciąż będzie zajmował się polityką. Nie zdradza jednak, dokąd przechodzi.

Dziennikarz przed pracą w redakcji "Faktu" publikował m.in. w serwisie 300polityka.pl.

(JOK, 13.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Studenci Uniwersytetu Śląskiego proponowali, jak wyłapywać fake newsy

„Jak czytać w erze fake news?” - dowiadywali się studenci Uniwersytetu Śląskiego (fot. Mariusz Kowalczyk)

Studenci Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, którzy wzięli 13 marca br. udział w warsztatach Facebooka i Polityki Insight „Jak czytać w erze fake news?”, uczyli się odróżniać prawdziwe informacje od fałszywych.

Warsztaty rozpoczęły się od panelu dyskusyjnego, którego uczestnicy zwracali uwagę m.in. na to, że tzw. fake newsy to nic nowego, a swoją popularność zawdzięczają nowym kanałom ich dystrybucji, głównie w internecie. Paneliści porównywali zjawisko fake newsów do propagandy. Padły uwagi, że oskarżenia o fake newsy stało się też bronią do dyskredytowania pracy dziennikarzy. Panel dyskusyjny moderował Łukasz Lipiński, dyrektor ds. analiz Polityki Insight, a udział w nim wzięli dr hab. prof. UŚ Alina Świeściak (Uniwersytet Śląski), Jakub Turowski z Facebooka, dr hab. Jacek Warchala (Uniwersytet Śląski), Łukasz Warzecha, publicysta „Tygodnika do Rzeczy” i Mariusz Kowalczyk z "Press". 

W drugiej części studenci UŚ mieli za zadanie wyszukać dwie nieprawdziwe informacje w spisie kilkunastu tekstów. Wszystkim grupom, na które zostali podzieleni studenci, się to udało. Następnie uczestnicy warsztatów sformułowali rekomendacje, które mają pomagać w odróżnianiu prawdy od fałszu w tekstach informacyjnych. Studenci podkreślali, m.in., by uważać na źródła informacji, odróżniać opinie od newsów (żeby nie oskarżać autorów opinii o fake newsy), krytycznie podchodzić do zwrotów uogólniających i wartościujących, a także pytać, komu może służyć dana informacja, co do której jest podejrzenie, iż może być nieprawdziwa.

(MAK, 13.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo