Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Młodzi oglądają treści wideo głównie na laptopach, starsi preferują telewizor

Badanie zrealizowane zostało przez Starcom w panelu Ariadna (fot. materiały prasowe)

Agencja mediowa Starcom przeprowadziła badanie na temat urządzeń wybieranych przez użytkowników do oglądania treści wideo. Wynika z niego, że 39 proc. badanych niezależnie od rodzaju wideo (film, serial, teledysk czy vlog) ogląda je na telewizorze, 31 proc. na laptopie lub notebooku, 17 proc. na komputerze stacjonarnym, a 8 proc. na smartfonie.

Wybór urządzenia do oglądania wideo zależy od wieku użytkownika. Wśród osób w wieku 18-24 lat dominuje laptop, który w pierwszej kolejności wybiera 46 proc. W pierwszej kolejności po smartfon sięga 17 proc. Telewizor jest pierwszym urządzeniem tylko dla 7 proc.

Wśród odbiorców powyżej 35. roku życia proporcje się odwracają. Telewizor jest urządzeniem pierwszego wyboru dla 50 proc. badanych, laptop dla 29 proc., a smartfon zaledwie dla 3 proc.

"Warto zauważyć, że choć niewiele osób wskazało smartfon jako ekran pierwszego wyboru, pełni on ważną rolę jako alternatywa. Taką rolę przypisało mu aż 65 proc. ankietowanych, co nie dziwi, biorąc pod uwagę to, że znaczna część konsumpcji video na telefonach odbywa się poza domem, czyli również poza dostępem do ekranu preferowanego, jakim wśród młodszych pozostaje laptop" – zauważa w komentarzu do badań Sebastian Szade, strategy & innovation director w Starcomie.

Badanie zrealizowane zostało metodą CAWI na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów w wieku 18+ (N=1072).

(JOK, 09.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.