Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad dwie trzecie abonentów ogląda treści z Netflixa na telewizorze

(fot. pixabay.com)

Netflix udostępnił dane pokazujące na jakich urządzeniach korzystają z serwisu jego klienci. Okazuje się, że ponad dwie trzecie użytkowników platformy na świecie ogląda oferowane filmy i seriale na telewizorach.

40 proc. nowych klientów rejestruje się w serwisie korzystając z komputera, a 30 proc. za pomocą smartfona. Jeżeli chodzi o oglądanie treści to tutaj prym wiodą telewizory. Produkcje Netflixa ogląda na nich 70 proc. subskrybentów. 15 proc. korzysta z komputera, a jedynie 10 proc. z telefonu komórkowego.

W przypadku polskich klientów 49 proc. z nich korzysta z platformy na telewizorze, 37 proc. na komputerze, a 9 proc. - na smartfonie.

(POL, 09.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Hearst wykorzystuje paywall do budowania lojalności użytkowników

(fot. pixabay.com)

Grupa Hearst zmienia we wszystkich swoich tytułach system płatności za cyfrowe treści. Do tej pory to redaktorzy wybierali artykuły darmowe i płatne. W nowym systemie, użytkownicy trafiający do serwisów internetowych gazet będą mieli możliwość czytania tylu artykułów, ile zechcą, a ilość ta zadecyduje czy i kiedy system zablokuje dalszy dostęp oraz czy przedstawiona im zostanie oferta zakupu subskrypcji.

Nowy system bazuje na segmentacji odbiorców. Przykładowo, użytkownicy przeglądający przede wszystkim dział sportowy mogą otrzymać ofertę dedykowaną ich zainteresowaniom: śledzenia wszystkich informacji związanych z ulubioną drużyną. Użytkownikom przebywającym poza miejscem oferowany będzie dostęp do informacji związanych z lokalnym rynkiem i wydarzeniami. Segmentacja odbiorców weryfikowana będzie co miesiąc w oparciu o ilość skonsumowanej treści w danej tematyce. Dla poszczególnych grup użytkowników wydawca tworzy też tematyczne newslettery, których dodatkowym zadaniem będzie konwersja odbiorców w stałych subskrybentów.

Elastyczny model płatności za treści w grupie Hearst był pilotażowo testowany od września 2017 r. przez tytuł Albany Times-Union. I chociaż wydawca nie podaje konkretnych danych, w ciągu 5 miesięcy liczba wszystkich subskrybentów wzrosła dwukrotnie. 

Głównym celem nowego modelu płatności jest zwiększenie lojalności czytelników, aktualnie najważniejszego wskaźnika dla tych wydawców, którzy ponad skalę sprzedaży przekładają proces konwersji użytkowników w subskrybentów.

 Grupa Hearst jest właścicielem 24 amerykańskich dzienników i 64 tygodników, w tym takich tytułów jak Houston Chronicle i San Francisco Chronicle.

(MM, 09.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo