Dział: PRASA

Dodano: Marzec 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 70 proc. przychodów Springera generują biznesy cyfrowe

(fot. pixabay.com)

W 2017 roku wzrosły przychody Springera, ale zysk koncernu spadł do 378 mln euro.

Przychody niemieckiego koncernu medialnego wyniosły w 2017 roku 3,56 mld euro i były o 8,3 proc. wyższe niż w rok wcześniej. Wzrósł wynik operacyjny (EBITDA) - o 8,5 proc., do poziomu 646 mln euro. Zysk Springera wyniósł 378 mln euro i był o 16 proc. mniejszy w stosunku do 2016 roku. 

Biznesy cyfrowe odpowiadają już za generowanie 71,5 proc. przychodów Springera i 80 proc. wyniku EBITDA.

(LL, 09.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brytyjski tygodnik New Statesman uruchamia paywall

Znany brytyjski tygodnik polityczno-kulturalny, New Statesman, szuka możliwości zwiększenia przychodów i wprowadza limitowany dostęp do treści (metered paywall).

Press

Pod koniec marca, po przeczytaniu 3 artykułów w tygodniu, użytkownicy będą proszeni o rejestrację mailową. Po osiągnięciu limitu 5 artykułów w tygodniu, będą proszeni o wykupienie rocznej cyfrowej subskrypcji w cenie 144 funtów (198 dolarów). Subskrybenci otrzymają dostęp do usługi NS Instant, czyli cyfrowej wersji drukowanego tygodnika dwa dni wcześniej niż w sprzedaży kioskowej; czterech cyklicznych podcastów, cotygodniowego newslettera oraz zaproszeń na tematyczne comiesięczne wydarzenia. Równolegle wydawca uruchamia dodatkowy produkt dla prenumeratorów - cotygodniowy podcast „Prime Ministerial” z historycznym spojrzeniem na dotychczasowych brytyjskich premierów.

Press

Chcemy, by nasze dziennikarstwo docierało jak najszerzej. Nie da się utrzymać takiego poziomu dziennikarstwa bazując wyłącznie na przychodach reklamowych – powiedziała serwisowi Digiday redaktor naczelna tygodnika. 

W 2016 r. wydawca New Statesman przeprowadził eksperyment, w którym prosił użytkowników adblockerów o wsparcie w zamian za dostarczenie im serwisu bez reklam. Według deklaracji wydawcy, po kilku tygodniach wysokość dotacji liczona była w tysiącach funtów, co miało być dowodem, że odbiorcy są skłonni płacić w zamian za mniejszą liczbę reklam.

New Statesman jest małym tytułem z 15. tys. tradycyjnych prenumeratorów i 2 tys. płacących cyfrowych subskrybentów. „Budujemy osobistą relację z naszymi odbiorcami. Jesteśmy małym magazynem i wiemy, że nasi czytelnicy są święci” – powiedziała Helen Lewis, naczelna tygodnika. 

Według Reuters Digital News Report, tylko 6 proc. Brytyjczyków płaci za treści cyfrowe.

(MM, 09.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo