Jeżeli Polacy zagrają w finale mundialu, TVP będzie sprzedawać spoty po pół miliona złotych
(fot. pixabay.com)
Ceny reklam w TVP 1 przy transmisjach z meczów reprezentacji Polski podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji dochodzą do 395 tys. zł.
Z cennika TVP obejmującego mundial wynika, że 395 tys. zł kosztuje 30-sekundowy spot w blokach reklamowych zaraz po zakończeniu pierwszej połowy i tuż przed drugą połową meczu Polska - Kolumbia (niedziela 24 czerwca br. wieczorem).
Przy meczu Polska - Senegal (we wtorek 19 czerwca po południu) ceny reklam sięgają 307 tys. zł, a przy pojedynku z Japonią (w czwartek 28 czerwca po południu) – 271,5 tys. zł.
Jeśli polska reprezentacja przejdzie do fazy grupowej, to przy meczu w 1/8 finału ceny dojdą do 428 tys. zł, w ćwierćfinale – do 461,3 tys. zł, a w przypadku półfinału i finału – 498,6 tys. zł.
– Wierzymy, że będzie spore zainteresowanie meczami Polaków i reklamodawcy będą chcieli się przy reprezentacji pokazać – tłumaczy wysokość cen Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora biura reklamy TVP.
Od 7 marca pierwszeństwo zakupu reklam i pakietów sponsorskich przysługuje oficjalnym sponsorom mundialu, tydzień po tym terminie możliwość zakupu pakietów sponsorskich będą mieli pozostali reklamodawcy, natomiast 16 kwietnia rusza sprzedaż czasu antenowego dla wszystkich klientów.
– Biuro reklamy wyszło z założenia, że mecze Polaków sprzedadzą się za każde pieniądze. Cena jest wysoka – komentuje Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe MediaHub. Jego zdaniem kluczowa będzie polityka rabatowa TVP. Czy biuro reklamy sprzeda cały czas przy spotkaniach Polaków? – Przy tych cenach to ryzykowne, ale jest duża szansa, że sprzeda się wszystko – odpowiada Niepsuj.
Mundial w Rosji rozpocznie się 14 czerwca i potrwa do 15 lipca. TVP pokaże wszystkie mecze turnieju (64). Na imprezę nadawca akredytował ponad 150 osób.
Podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku ceny reklam w TVP sięgały 277,7 tys. zł – tyle kosztował spot przed drugą połową meczu Polska - Grecja. Z kolei podczas mundialu w 2014 roku (w turnieju nie grała polska reprezentacja) reklamy przy finale wyceniano na maksymalnie 202,6 tys. zł.
(KOZ, 09.03.2018)