Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora szacuje, że w 2017 roku rynek reklamy wzrósł o 2 proc.

W 2017 roku wydatki reklamowe wzrosły o 2 proc. w porównaniu z 2016 rokiem – wynika z szacunków Agory SA.

Według Agory wartość wydatków reklamowych w ub.r. wyniosła ok. 8,8 mld zł. Klienci zwiększyli wydatki na internet (wzrost o 8 proc.), kino (o 4,5 proc.) i telewizję (o 1,5 proc.). Mniej przeznaczyli na reklamy w prasie (spadek o 14,5 proc. w przypadku dzienników i 9 proc. czasopism), a także na reklamę zewnętrzną (spadek o 1,5 proc.). W radiu wartość wydatków na reklamę była na tym samym poziomie co w 2016 roku.

W samym czwartym kwartale 2017 roku wydatki na reklamę wzrosły o 5 proc. (w porównaniu do czwartego kwartału 2016 roku).

Agora spodziewa się, że w 2018 roku wzrostu rynku reklamowego w przedziale od 2 do 4 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Wydatki na reklamę w internecie mogą wrosnąć o 7-10 proc., w kinie – o 4-6 proc., w telewizji – o 1-3 proc., w radiu – o 1-3 proc., a na reklamę zewnętrzną – również o 1-3 proc. Dla prasy spółka spodziewa się spadków 7-9 proc. w przypadku czasopism i 10-12 proc. - dzienników.

(KOZ, 08.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.