Gutkowski, Tyszkiewicz, Baran, Andrian - nominowani do AD wo/MAN Roku 2017
Do 28 marca br. trwa głosowanie w szóstej edycji konkursu AD wo/MAN Roku organizowanego przez magazyn "Press". Ludzie reklamy wybierają w nim osobę, która zasłużyła na ten tytuł swoimi osiągnięciami zawodowymi w 2017 roku. W "Presserwisie" będziemy prezentować sylwetki osób nominowanych w konkursie.
Szymon Gutkowski - prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, dyrektor zarządzający DDB&tribal; Paweł Tyszkiewicz - pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Wspólna nominacja za przełom w relacjach agencji z działami zakupów po stronie klientów przez opracowanie białej księgi komunikacji marketingowej, czyli rekomendacji standardów i dobrych praktyk w działalności reklamowej.
Po raz pierwszy do porządkowania rynku usług komunikacyjnych na taką skalę zostali zaproszeni marketerzy, a przebieg rozmów daje nadzieję na unormowanie relacji na linii klient – agencja. Sukcesem SAR było też dołączenie do stowarzyszenia domów produkcyjnych – kolejny ważny krok w kierunku integracji branży.
Rafał Baran - wiceprezes 4Fun Media, właściciela FCB Bridge2Fun
Udany powrót na rynek reklamy w nowej formule agencji hybrydowej. Istniejącej niewiele ponad dwa lata agencji udało się zdobyć mocną pozycję na rynku. Niemal na start przejęła od Leo Burnett obsługę T-Mobile, potem jej portfolio klientów powiększyło się m.in. o Showmax, Grupę Lotos, Food Care. Baran umiejętnie rozwija biznes, opierając się na międzynarodowych partnerstwach; doprowadził do przejęcia agencji FCB Warsaw i utworzenia FCB Bridge2Fun afiliowanej przez sieci FCB. Następnie podpisał umowę partnerską z Deloitte Digital, zapewniając sobie zaplecze wyspecjalizowanych zespołów digitalowych bez konieczności inwestycji i przejmując ATL-owych klientów Deloitte Digital.
Dariusz Andrian - prezes VML Poland, CEO Grupy Young & Rubicam Brands w Polsce
Współtwórca agencji VML Poland, jednego z liderów polskiego rynku reklamy internetowej. Kieruje strukturami i zespołami Y&R Advertising, Wunderman i shoppermarketingowym Labstore, zarządzając jednocześnie prawie 300-osobowym zespołem VML Poland (w Warszawie i Krakowie).
Zarządzana przez niego agencja ma za sobą kolejny rok intensywnego wzrostu inwestycji w nowe kompetencje, zdobyła też liczne nagrody za kreację, a także pokaźną listę nowych klientów, w tym wielu obsługiwanych regionalnie. W raporcie „Panorama Reklamy” VML Poland otrzymała tytuł Sukcesu Roku.
Na stronie adman.press.pl znajdują się uzasadnienia wszystkich nominacji.
Ideą konkursu AD wo/MAN Roku jest wyróżnienie osób, których działalność zawodowa i postawa są przykładem dla wszystkich profesjonalistów z branży. Tytuł AD wo/MAN Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie.
Na kandydatów mogą głosować agencje reklamowe, agencje interaktywne i domy mediowe. Każda firma ma prawo do jednego głosu, którym wskaże od jednego do trzech nominowanych (nie mogą to być osoby zatrudnione w danej firmie lub podmiocie powiązanym strukturalnie z głosującym). Głosy przyjmowane są do 28 marca br. wyłącznie drogą elektroniczną – przez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie www.adman.press.pl. Również na tej stronie dostępny jest regulamin konkursu.
Ponadto tegorocznej edycji AD wo/MAN Roku towarzyszyć będzie konkurs dla agencji i domów mediowych na najbardziej kreatywną kampanię autopromocyjną. Zgłaszać się do niego można przez formularz na adman.press.pl także do 28 marca. Wyniki konkursu poznamy podczas gali AD wo/MAN Roku 2017.
Głównym partnerem konkursu jest Provident Polska, partnerem Wirtualna Polska, partnerzy gali to AudioNetwork, Grandes Kochonos Digital, Villa Foksal, TViP, Miło Postproduction, Soundflower. Patroni medialni: Social Press, Marketer+.
Wyniki konkursu AD wo/MAN Roku 2017 ogłosimy 10 kwietnia w restauracji Villa Foksal w Warszawie przy ul. Foksal 3/5.
(CP, 06.03.2018)