Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Alarm!" w TVP 1 w pierwszym tygodniu miał 1,22 mln widzów

W pierwszym tygodniu emisji "Alarmu!" głośno było o materiale, w którym powiązano znanych dziennikarzy z aferą reprywatyzacyjną (screen vod.tvp.pl)

Średnio 1,22 mln widzów oglądało w TVP 1 magazyn reporterski ”Alarm!” w pierwszym tygodniu emisji. Programy interwencyjne w konkurencyjnych kanałach mają znacznie lepsze wyniki.

Program ”Alarm!” zadebiutował w poniedziałek 26 lutego i nadawany jest od poniedziałku do piątku o godz. 20.15. Prowadzą go Jacek Łęski (od poniedziałku do czwartku) i Agnieszka Świdzińska (w piątki). W pierwszym tygodniu emisji głośno było o materiale, w którym powiązano znanych dziennikarzy z aferą reprywatyzacyjną (dyrektor programowy TVN Edward Miszczak i prezenter ”Wydarzeń” Polsatu Jarosław Gugała zapowiedzieli pozwanie TVP).

O paśmie, w którym jest emitowany "Alarm!", prezes TVP Jacek Kurski mówił dziennikarzom po konferencji ramówkowej: ”Rozwiązujemy wielki kłopot: pół godziny czegoś, co nazywałem śmietnikiem po »Wiadomościach«”. Jego zdaniem z tego powodu widownia ”Wiadomości” odpływała.

Jak na razie ”Alarm!” przyciąga mniej widzów niż podobne programy w TVN (”Uwaga!”) i Polsacie (”Interwencja”). W poprzednim tygodniu magazyn reporterski ”Uwaga!” (o 19.45) śledziło w TVN średnio 2,27 mln widzów (wydania w dni powszednie 2,32 mln). Z kolei ”Interwencja” (o 16.15) gromadziła w Polsacie 1,73 mln widzów. 

W tym okresie ”Fakty” w TVN miały 3,09 mln widzów, a ”Wiadomości” w TVP 1 - 2,46 mln widzów. - W TVN w ostatnim tygodniu widownia ”Uwagi!" była o niemal 30 procent mniejsza w stosunku do ”Faktów”, widownia ”Alarmu!” jest aż o niemal połowę mniejsza względem ”Wiadomości” - analizuje Katarzyna Baczyńska, TV director w domu mediowym Codemedia. - Poziom widowni ”Wiadomości” nie został utrzymany, a odpływ widzów jest znacznie większy niż w TVN. Musimy jednak pamiętać, że jest to dopiero pierwszy tydzień programu - komentuje Baczyńska. Jej zdaniem utrzymanie widza przez ”Alarm!” może być trudniejsze w porównaniu z ”Uwagą!” przede wszystkim ze względu na godzinę emisji. Zwraca uwagę, że o 20 ruszają lokomotywy programowe Polsatu. - Bardzo dobrym wynikiem byłoby moim zdaniem utrzymanie przez ”Alarm!” 70 procent widzów ”Wiadomości”, natomiast z uwagi na późniejszą godzinę emisji w stosunku do pasma w TVN będzie to trudne - uważa menedżer z Codemedia. 

Dane: Nielsen Audience Measurement.

Zgłoszenia do konkursu
Grand Press 2019

Plansza

(KOZ, 06.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.