Dział:

Dodano: Marzec 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Producent Tigera współpracuje z Muzeum Powstania Warszawskiego

(fot. materiały prasowe)

Firma spożywcza Maspex wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowuje projekt edukacyjny „Parasol Historii. Wspomnienie ’44”. 

To kolejna inicjatywa tego producenta dotycząca upamiętnienia powstania warszawskiego. W sierpniu 2017 roku Maspex przeznaczył pół mln zł dla żyjących powstańców. Zbiegło się to wówczas z opublikowaniem przeprosin za post, jaki należąca do firmy marka Tiger zamieściła na Instagramie w 73. rocznicę wybuchu powstania. Przedstawiał on dłoń z wysuniętym środkowym palcem i zawiązaną na nim czerwoną kokardką. Pod grafiką znajdował się napis: „1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie”.

Post wywołał oburzenie. Pojawiły się wezwania do bojkotu firmy i producenta. Maspex po kilku dniach zakończył współpracę z agencją J. Walter Thompson, która była odpowiedzialna za obsługę w Internecie m.in. marki „Tiger”.

W poniedziałek Maspex poinformował na swojej stronie internetowej o podpisanej w lutym współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego. Na początku sierpnia firma z Wadowic zorganizuje program edukacyjny, który zakłada publikację w polskich mediach reportaży dotyczących powstania. Maspex ma też wesprzeć finansowo produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego inicjatorem i pomysłodawcą jest MPW. Zapowiedziano też wsparcie tworzenia kolejnych Tablic Pamięci oraz akcji pod hasłem „Paczka dla Bohatera”. 

(PAZ, 05.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.