Producent Tigera współpracuje z Muzeum Powstania Warszawskiego
(fot. materiały prasowe)
Firma spożywcza Maspex wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowuje projekt edukacyjny „Parasol Historii. Wspomnienie ’44”.
To kolejna inicjatywa tego producenta dotycząca upamiętnienia powstania warszawskiego. W sierpniu 2017 roku Maspex przeznaczył pół mln zł dla żyjących powstańców. Zbiegło się to wówczas z opublikowaniem przeprosin za post, jaki należąca do firmy marka Tiger zamieściła na Instagramie w 73. rocznicę wybuchu powstania. Przedstawiał on dłoń z wysuniętym środkowym palcem i zawiązaną na nim czerwoną kokardką. Pod grafiką znajdował się napis: „1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie”.
Post wywołał oburzenie. Pojawiły się wezwania do bojkotu firmy i producenta. Maspex po kilku dniach zakończył współpracę z agencją J. Walter Thompson, która była odpowiedzialna za obsługę w Internecie m.in. marki „Tiger”.
W poniedziałek Maspex poinformował na swojej stronie internetowej o podpisanej w lutym współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego. Na początku sierpnia firma z Wadowic zorganizuje program edukacyjny, który zakłada publikację w polskich mediach reportaży dotyczących powstania. Maspex ma też wesprzeć finansowo produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego inicjatorem i pomysłodawcą jest MPW. Zapowiedziano też wsparcie tworzenia kolejnych Tablic Pamięci oraz akcji pod hasłem „Paczka dla Bohatera”.
(PAZ, 05.03.2018)