Grupa NaTemat uruchomiła serwis fact-checkingowy Trudat.pl
Grupa NaTemat uruchomiła serwis fact-checkingowy Trudat.pl. Projekt o wartości 250 tys. euro został sfinansowany z funduszu Google Digital News Initiative.
"Trudat jest miejscem, w którym będą weryfikowane krążące w internecie i mediach informacje. Głównie będą to kwestie okołopolityczne, ale nie zabraknie także tych luźniejszych, gdzie autorzy w tekstach będą rozprawiać się z mniej lub bardziej powszechnymi mitami dotyczącymi codziennego życia czytelników" - informuje Michał Mańkowski, redaktor naczelny i dyrektor operacyjny Grupy NaTemat.
Na stronie głównej Trudat.pl są kategorie: Twardo i Lekko, gdzie opisane są różne zagadnienia, np. "Czy Rodzina 500 plus poprawiła życie Polaków? Odpowiedź może zaniepokoić", "Kim są kandydaci do KRS? Oto lista powiązań ze Zbigniewem Ziobrą". Na końcu tekstów analitycznych są wnioski. Użytkownicy przy pomocy formularza kontaktowego mogą zgłaszać swoje pomysły na tematy dla Trudat.pl.
(GDYJ, 03.03.2018)