City A.M. w walce z adblockerami sięga po mikropłatności
screen cityam.com
Wydawca londyńskiej gazety o tematyce biznesowej ma nadzieję na odzyskanie części przychodu reklamowego utraconego z powodu adblockerów.
Wbudowany w Chrome adblocker został uruchomiony 15 lutego, aby pomóc uchronić użytkowników tej przeglądarki od uciążliwych form reklamy: pełnostronicowych, mrugających pop-upów i reklam zawierających samouruchamiające się audio lub video. W reakcji na tę sytuację, wydawca City A.M. postanowił skorzystać z systemu mikroopłat, by odzyskać choć część utraconego z powodu adblockerów przychodu.
Od drugiej połowy lutego użytkownicy serwisu internetowego City A.M., którzy korzystają z ad blockera, mają do wyboru dalsze przeglądanie serwisu z włączonym oprogramowaniem za 50 centów dziennie (10 centów za 15 minut) lub robienie tego za darmo, ale z widocznymi reklamami. City A.M. jest drugim po Hackney Gazette (wydawanej przez Archant) wydawcą w Londynie korzystającym z tego rozwiązania.
(MM, 03.03.2018)










