„The Guardian” stworzył interaktywny podcast
(fot. pixabay.com)
Amerykański dział innowacji brytyjskiego wydawcy dziennika "The Guardian" testuje rozwiązanie, które łączy w sobie tekst, zdjęcia, wykresy i animacje, działa na stronie internetowej oraz nie wymaga stosowania dedykowanej aplikacji do podcastów.
Zespół The Guardian Mobile Innovation Lab chce ulepszyć formułę podcastów i wprowadzić w nie więcej interaktywności. Nadal to dźwięk jest najważniejszy w opowiadanej historii, ale inne elementy są jego istotnym uzupełnieniem.
Pierwszym z projektów zrealizowanych w nowej formule jest „Strange Bird”. Tak nazwano serię podcastów, w których prowadząca Mona Chalabi za pomocą ciekawych danych liczbowych i statystyk przedstawia różne zagadnienia z życia codziennego. W trakcie słuchania podcastu użytkownik otrzymuje powiadomienia dźwiękowe, które informują go o pojawieniu się tekstu, zdjęcia lub innego elementu wizualnego obrazującego i uzupełniającego narrację prowadzącej. Pozwala to uzyskać dodatkowy kontekst opowieści bez zakłócania jej odbioru.
Z pierwszym odcinkiem podcastu można zapoznać się pod adresem pod tym adresem.
(PAZ, 02.03.2018)