Dział: PRASA

Dodano: Marzec 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Naczelni "Harper's Bazaar" i "Esquire" odchodzą z Marquard Media Polska

Joanna Góra (foto materiały prasowe)

Redaktor naczelna "Harper’s Bazaar" Joanna Góra i redaktor naczelny "Esquire" Maciej Gajewski rozstają się z firmą. Rolę tymczasowego redaktora naczelnego "Harper’s Bazaar" przejmuje Anna Zaleska, a "Esquire" - Andrzej Chojnowski - poinformowała spółka Marquard Media Polska.

- To jest wspólna decyzja, mieliśmy różne wizje. Kończę najbliższe wydania, w firmie będę do końca czerwca. Na razie nie mam konkretnych planów zawodowych - powiedziała "Presserwisowi" Joanna Góra, która odpowiadała w wydawnictwie za grupę luksus i moda damska ("Harper's Bazaar" i "Hot Moda").

Maciej Gajewski pełnił nadzór nad redaktorami naczelnymi "Playboya" i "CKM", a od listopada 2017 roku zarządzał także całą grupą nazwaną w wydawnictwie mężczyźni i rozrywka. W październiku ub.r. Marquard Media Polska poinformował, że zwalnia ze stanowisk pięcioro z ośmiorga redaktorów naczelnych. Byli to: Rafał Księżyk - "Playboy", Piotr Skalski - "CKM", Edyta Litwiniuk - "Shape", Karolina Weber - "Joy" i  Magdalena Soszyńska - "Hot Moda".

28 lutego br. spółka poinformowała także o zmianach na innych stanowiskach. Dyrektor finansowy Andrzej Fudała dołącza do zarządu Marquard Media Group AG i przejmuje część zarządzania operacyjnego w Polsce. Natomiast dyrektor działu digital Edyta Sidwa wchodzi do rady ds. digital Marquard Media Group AG. Obowiązki dyrektora sprzedaży Justyny Duszyńskiej przejmuje nowo sformowany zespół zarządzający sprzedażą w składzie Gracjan Chagowski, Agnieszka Gronowska i Maria Wnuk.

W wywiadzie dla Press.pl (24 lutego br.) Joanna Góra mówiła m.in.: - Od stycznia do listopada 2017 zanotowaliśmy spadek o 11 proc. To mniej niż stracił cały segment, którego spadek wyniósł 12 proc. Tracą wszyscy wydawcy, cieszymy się, że tracimy mniej, trudno założyć, że tendencje światowe i lokalne nas nie będą dotyczyć.

W okresie od stycznia do września 2017 roku wśród miesięczników luksusowych dla kobiet „Harper's Bazaar” miał sprzedaż 22 645 egz. i był to spadek o 14,05 proc. w stosunku do tego samego okresu 2016 roku.

(GDYJ, 01.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.