Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ostatni dzień głosowania w konkursie AD wo/MAN Roku 2017 

Środa, 28 marca to oststni dzień głosowania w szóstej edycji konkursu AD wo/MAN Roku, organizowanego przez "Press".

Przedstawiciele środowiska reklamowego w głosowaniu agencji wybiorą osoby, które zasłużyły na ten tytuł swoimi osiągnięciami zawodowymi w 2017 roku. Tak jak w roku ubiegłym tytuły AD wo/MAN Roku przyznane zostaną dwóm osobom: przedstawicielowi agencji reklamowej oraz domu mediowego. W konkursie AD wo/MAN Roku 2017 mogą głosować agencje reklamowe, agencje interaktywne i domy mediowe.

"Press" jak co roku, po konsultacji z ponad 50 specjalistami z agencji reklamowych i domów mediowych (nominowanymi do AD wo/MAN Roku w poprzednich edycjach konkursu) przygotował listę osób nominowanych do tytułu AD wo/MAN Roku 2017.

Nominowani z agencji reklamowych:

1. Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, dyrektor zarządzający DDB & tribal oraz Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

2. Jacek Olechowski, prezes Mediacap

3. Rafał Baran, wiceprezes 4fun Media, właściciela FCB Bridge2Fun

4. Maciej Marasek, dyrektor kreatywny i współwłaściciel 2012 Agency

5. Dariusz Andrian, prezes VML Poland, a także CEO Grupy Young & Rubicam Brands w Polsce.

Nominowani z domów mediowych:

1. Renata Wasiak-Sosnowska, dyrektor zarządzająca Havas Media

2. Marcin Dec, CEO IPG Mediabrands Polska

3. Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media

4. Jakub Bierzyński, prezes OMD

Ideą konkursu jest wyróżnienie osób, których działalność zawodowa i postawa są przykładem dla wszystkich profesjonalistów z branży. Tytuł AD wo/MAN Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie.

Na stronie Adman.press.pl prezentujemy uzasadnienia wszystkich nominacji. Na kandydatów mogą głosować agencje reklamowe, agencje interaktywne i domy mediowe. Każda firma ma prawo do jednego głosu, którym wskaże od jednego do trzech nominowanych (nie mogą to być osoby zatrudnione w danej firmie lub podmiocie powiązanym strukturalnie z głosującym). Głosy przyjmowane są do 28 marca br. wyłącznie drogą elektroniczną – przez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie www.adman.press.pl. Również na tej stronie dostępny jest regulamin konkursu.

Ponadto tegorocznej edycji AD wo/MAN Roku towarzyszyć będzie konkurs dla agencji i domów mediowych na najbardziej kreatywną kampanię autopromocyjną. Zgłaszać się do niego można przez formularz na Adman.press.pl także do 28 marca. Wyniki konkursu poznamy podczas gali AD wo/MAN Roku 2017.

Partnerem głównym konkursu jest Provident, Partnerem Wirtualna Polska, partnerzy Gali to AudioNetwork, Grandes Kochonos Digital, Villa Foksal, TViP, Miło Postproduction, Soundflower. Patroni medialni: Social Press, Marketer +.

Wyniki konkursu AD wo/MAN Roku 2017 ogłosimy 10 kwietnia w restauracji Villa Foksal w Warszawie przy ul. Foksal 3/5.

(CP, 01.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Stowarzyszenie Twoja Sprawa składa pierwszy pozew przeciwko reklamodawcy

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zdecydowało się złożyć w sądzie pierwszy pozew przeciwko reklamodawcy, którego działania według Komisji Etyki Reklamy naruszyły dobre obyczaje i uprzedmiotowiły kobiety.

Chodzi o reklamę napoju energetycznego Devil Energy (produkowanego przez spółkę "Jaworowy Zdrój" Waterius). Zasugerowano, że kobieta klęczy przed mężczyzną tuż przed rozpoczęciem seksu oralnego. STS domaga się wycofania reklamy, przeprosin i zapłaty 60 tys. zł na wsparcie uczniów będących pod opieką Fundacji „Dla Polonii” w Warszawie.

"Powodem, dla którego reklamodawcy pozwalają sobie na publikację reklam naruszających dobre obyczaje, jest to, że czują się bezkarni. Nawet orzeczenia Rady Reklamy nie łączą się dla reklamodawcy z namacalnymi konsekwencjami. Stowarzyszenie Twoja Sprawa chce to zmienić" - napisano w oficjalnym komunikacie.

„Reklama, którą się zajęliśmy, była wyjątkowo uprzedmiotawiająca kobiety, gdyż do sprzedaży słodzonego napoju wykorzystano wizerunek młodej kobiety w kontekście czysto seksualnym” – mówi Izabela Karska ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Komisja Etyki Reklamy, działająca przy Radzie Reklamy, również uznała reklamę za niezgodną ze swoim kodeksem. Komisja stwierdziła, że reklama napoju nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności, naruszała dobre obyczaje i była dyskryminująca.

„Chcemy, aby pozew, który składamy, był dla firmy Waterius – producenta tej skandalicznej reklamy, ale również dla prezes i właścicielki tej spółki, Jolanty Hauzer, okazją do przemyślenia strategii reklamowej. Chcemy też pokazać, że łamanie norm społecznych i zasad kultury w reklamie będzie miało konsekwencje. Również finansowe. Jest to nasz pierwszy pozew, ale na pewno nie ostatni” – podkreśla Izabela Karska ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Podstawą złożenia pozwu jest, według adwokat Katarzyny Paczuskiej-Tokarskiej reprezentującej w tej sprawie Stowarzyszenie Twoja Sprawa, art. 16 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Za czyn nieuczciwej konkurencji uznaje on reklamę niezgodną z prawem, dobrymi obyczajami i naruszającą godność człowieka.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa (STS) zajmuje się ochroną dzieci i młodzieży przed niekontrolowanym i zbyt łatwym dostępem do pornografii. Podejmuje działania eliminujące z przestrzeni publicznej wszelkie przejawy obsceniczności, seksualizacji i uprzedmiotowienia kobiet, wulgarności oraz szeroko rozumianego naruszenia dobrych obyczajów w reklamie i mediach.

(AMS, 01.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo