Amerykańscy wydawcy prasowi mają coraz większe przychody z działalności cyfrowej
(fot. Pixabay.com)
Amerykańscy wydawcy prasowi, tacy jak New York Times, McClatchy i Gannett mogą coraz bardziej polegać na przychodach z działalności cyfrowej.
Gannett będący w trakcie cyfrowej transformacji ogłosił niedawno, że przychody z działalności cyfrowej firmy sięgnęły 1 mld. dol. i stanowią już 32 proc. wszystkich przychodów (wzrost z 26 proc. rok wcześniej). Reklama cyfrowa ma 40 proc. udział w łącznych przychodach reklamowych Gannetta.
W połowie lutego br. prezes wydawnictwa McClatchy powiedział, że prawdopodobnie jeszcze w tym roku przychody z reklamy cyfrowej przekroczą wartość przychodów z reklam w gazetach drukowanych. McClatchy zanotował 24 proc. wzrost sprzedaży cyfrowych subskrypcji w 2018 roku, a liczba prenumeratorów wzrosła do 103 tys.
Na początku tego roku New York Times poinformował, że przychody ze sprzedaży cyfrowych prenumerat podwyższyły dochód operacyjny wydawnictwa do 108,3 mln dolarów (rok wcześniej 95,7 mln dolarów).
(MM, 28.02.2018)