Dział: INTERNET

Dodano: Luty 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Paweł Sito redaktorem naczelnym Reo.pl, felietonistą Jakub Dymek

Jakub Dymek będzie publikował w rubryce "Depesze z XXI wieku" (fot. Simona Supino/"Press")

"Energia, klimat, rewolucja" - to hasło portalu Reo.pl (Fundacja Reo), który w nowej odsłonie ma wystartować 28 lutego br. ok. godz. 12. Jak ustalił "Presserwis", redaktorem naczelnym jest Paweł Sito, a wśród autorów znaleźli się m.in. Jakub Dymek, były dziennikarz "Krytyki Politycznej" oraz Piotr Wójcik, publikujący w "Gazecie Polskiej Codziennie".

Reo.pl dotychczas był portalem poświęconym głównie rozwojowi energii odnawialnej, skierowanym do biznesu. Pod tym adresem wydawca zamieścił zegar odliczający dni i godziny do startu portalu w nowej odsłonie.

Redaktor naczelny i osoby z redakcji nie chcieli rozmawiać o szczegółach nowego projektu. 

Strona ma nowoczesny układ, w którym ważną rolę odgrywają zdjęcia. Na górze strony znajduje się pasek, w którym jest podział na działy: Opinie, Świat, Energia, Techno, Ekologika, Ludzie, Inne. W portalu znajdą się teksty dotyczące globalizacji, gospodarki, technologii czy rynku pracy. Serwis ma być opiniodawczy, a nie opiniotwórczy, bez polityki i celebrytów. Reo.pl zaprojektował Franciszek Majewski, licealista z Warszawy.

Redaktorem naczelnym jest Paweł Sito, który był m.in. dyrektorem programowym Radiostacji, szefem działu rozrywki w "Przekroju", dyrektorem programowym kanału telewizyjnego Kino Polska, dyrektorem programowym i producentem w telewizji 4fun.tv oraz prezesem Fundacji Nowe Media.

Wśród autorów jest Dawid Salamądry, autor publikujący także w portalu "Trybuny Górniczej", który w Reo.pl będzie miał rubrykę "Energetyczny symetrysta". Poza tym stałe rubryki będą mieli: Witold Jurasz, prowadzący program "Prawy do lewego" w Polsat News 2, Ryszard Sznepf, były ambasador RP w Paragwaju, Kostaryce – ze "Świat jaki jest", Piotr Wójcik, dziennikarz "Gazety Polskiej Codziennie" - ze "Świat idei. I praktyki" oraz Jakub Dymek, były dziennikarz "Krytyki Politycznej" - z "Depesze XXI wieku".

Każdy z autorów będzie miał stałą rubrykę, w której będą publikowane felietony, komentarze, wywiady i eseje. 

Dla Dymka to pierwsza stała współpraca po tym, jak 27 listopada 2017 roku w Codzienniku Feministycznym ukazał się tekst "Papierowi feminiści. O hipokryzji na lewicy i nowych twarzach polskiego #metoo", w którym dziennikarz został oskarżony o molestowanie seksualne.  

Przypomnijmy, że Dymek stracił pracę, a w połowie grudnia 2017 roku złożył pozew do sądu przeciwko Codziennikowi Feministycznemu. W styczniu br. na stronie CF pojawiła się odpowiedź. Dziennikarki nie widziały podstaw do przeprosin. Publicysta żąda od redakcji CF i autorek listu przeprosin w trzech serwisach: Codziennikfeministyczny.pl, Krytykapolityczna.pl i Gazeta.pl. Występuje także o zadośćuczynienie finansowe.

 

(JOK, 28.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix wydał na treści więcej niż niejedna telewizja

(fot. pixabay.com)

W 2017 roku serwis streamingowy Netflix przeznaczył 6,3 mld dolarów na własne i nabyte treści niezwiązane ze sportem. To znacznie więcej niż konkurenci internetowi oraz kilka firm telewizyjnych. 

Więcej niż Netflix na tworzenie i zakup kontentu wydały takie marki telewizyjne jak: NBC Universal (10,2 mld), właściciel HBO - Time Warner (8 mld), Fox (również ok. 8 mld) oraz Disney (7,8 mld).   

Według danych przedstawionych przez analityków z MoffettNathanson wydatki Netfliksa są znacznie większe niż poniesione przez Viacom (5,4 mld), Amazon (4,5 mld), CBS (4,2 mld), Hulu (2,5 mld) czy Discovery (2,2 mld), a także Apple i Facebooka dopiero raczkujących w branży wideo, które w poprzednim roku na ten cel wydały po ok. 1 mld.   

 W 2018 roku na tworzenie i zakup treści Netflix planuje wydać 8 mld dolarów. 

(PAZ, 28.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo