W Kanadzie rośnie zaufanie do dziennikarstwa, ale spada zainteresowanie mediami
(fot. pixabay.com)
Dziennikarstwo w Kanadzie cieszy się wzrostem zaufania - wynika z najnowszego badania Edelman Trust Barometer. Sondaż prowadzony jest przez firmę PR Edelman w 25 krajach od prawie 20 lat.
W tym roku aż 61 proc. mieszkańców Kanady deklaruje zaufanie do dziennikarstwa. To wynik lepszy niż w roku poprzednim, kiedy swoją ufność potwierdzało niewiele ponad połowę Kanadyjczyków (51 proc.).
Jednocześnie, większość respondentów z Kanady (54 proc.) stwierdziło, że nie angażuje się w konsumpcję informacji w mediach i korzysta z nich rzadziej niż raz w tygodniu.
Wśród odbiorców mediów w Kanadzie rosną też obawy związane z fikcyjnymi informacjami i z przyszłością dziennikarstwa. 65 proc. Kanadyjczyków boi się, że fake newsy wykorzystywane są w charakterze broni w walce propagandowej.
(MM, 27.02.2018)