Prezes CNN szuka nowych sposobów zarabiania na treściach cyfrowych
Szef CNN Jerry Zucker zaapelował do reklamodawców i firm technologicznych o pomoc w znalezieniu nowego sposobu zarabiania na treściach umieszczanych w platformach mobilnych.
W trakcie przemówienia na Mobile World Congress w Barcelonie Zucker zwrócił uwagę, że „w świecie Google’a i Facebooka monetyzacja treści cyfrowych jest trudniejsza, niż mogliśmy oczekiwać”. Jego zdaniem koncerny medialne i wydawcy potrzebują pomocy ze strony świata reklamy i technologii w znalezieniu nowych sposobów zarabiania na treściach cyfrowych. „W przeciwnym razie dobre dziennikarstwo zniknie” - podkreślił w wypowiedzi cytowanej przez yahoo.com.
Prezes CNN dodał, że regulatorzy analizujący mega-fuzje powinni w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na działania koncernów, które zdominowały rynek.
„Wszyscy przyglądają się działaniom AT&T i Time Warner czy Foxa i Disneya, a z jakiegoś powodu nikt nie patrzy na monopole tworzone przez Google’a i Facebooka. Temu powinien przyjrzeć się rząd i pomagać innym, aby przeżyli. Sądzę, że to największy problem, przed jakim stoi dziennikarstwo w najbliższych latach”.
(PAZ, 27.02.2018)