Dział: INTERNET

Dodano: Luty 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

BBC wykorzystuje chatboty do prezentowania tła opowiadanych historii

(fot. pixabay.com)

Media mają dwa problemy z chatbotami: przyzwyczajenie odbiorców do nowego formatu oraz przekonanie pracowników redakcji do tego rozwiązania.

BBC chce pozbyć się obu problemów za pomocą jednego narzędzia: platformy, która umożliwi dziennikarzom tworzenie chatbotów i umieszczanie ich w artykułach. Boty BBC bazują na formularzach pytań i odpowiedzi uzupełnianych na bieżąco. W ciągu kilku minut pracownik redakcji BBC może opublikować materiał, wskazać pytania z nim związane, na które czytelnik mógłby chcieć znaleźć odpowiedź i opublikować gotowego bota. Aplikacja może być wtórnie wykorzystywana przy materiałach powiązanych tematycznie.

Przykładowo, w artykułach na temat prezydenta USA, bot pozwala zadać czytelnikom dodatkowe pytania na temat osiągnięć Donalda Trumpa: jakie są jego aktualne wskaźniki poparcia, jak rozwija się gospodarka pod jego rządami, jak zmieniła się ilość imigrantów pod jego prezydenturą. Po wybraniu jednego z pytań, pojawia się odpowiedź oraz kolejne trzy sugerowane przez bota pytania. Każdy z tematycznych botów oferuje łącznie około dwunastu takich pytań. Oprócz polityki krajowej, boty BBC pomagały m.in. przedstawiać kontekst sytuacji w Korei Północnej lub epidemii grypy.

Boty mają stanowić dla BBC dodatkowe rozwiązanie – są sposobem na dotarcie do nowych grup odbiorców, którzy nie angażują się w czytanie długich form i bardziej zainteresowani są konkretnymi danymi bądź krótkimi informacjami na dany temat. Ich zaletą jest możliwość ponownego użycia – chatbot informujący o pierwszym roku prezydentury Trumpa wykorzystywany był przez BBC już przy ponad 10 materiałach.

I chociaż BBC nie chwali się konkretnymi danymi na temat popularności chatbotów wśród swoich użytkowników, to wydawca jest zdania, że każdy z botów przyciąga małą, ale silnie zaangażowaną grupę odbiorców, którzy spędzają dużo czasu na interakcji z tymi modułami. Boty dają możliwość zadawania konkretnych pytań i docierania do informacji w preferowanym tempie, bez konieczności poświęcania czasu i uwagi na czytanie wyczerpującego materiału. Odbiorcy często nie angażują się w czytane artykuły, ponieważ nie są one dopasowane do indywidualnego i poszukiwanego w danej chwili kontekstu – tłumaczył serwisowi Nieman Journalism Lab przedstawiciel BBC.

(MM, 26.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.