Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

AdReport: Škoda najbardziej promowaną marką samochodową w sieci

Liderem wydatków w kategorii samochodów osobowych była Škoda (fot. materiały prasowe)

W czwartym kwartale 2017 roku liderem wydatków w kategorii samochodów osobowych była Škoda. Na promocję produktów w internecie firma przeznaczyła 2,29 mln zł - wynika z danych systemu monitoringu reklamy online AdReport.

Od października do grudnia ub.r. na reklamę samochodów w internecie (wyemitowano 1003 kampanie) wydano 43,6 mln zł, czyli o 1,6 proc. więcej, niż w tym samym okresie 2016 roku. Prawie 75 proc. wszystkich kampanii wykorzystywało performance marketing. Pozostałe były emitowane w modelu zasięgowym i dedykowanym.
Drugą najbardziej promowaną marką samochodową był Nissan (2,26 mln zł), a trzecią Toyota (1,85 mln zł). Dalej w zestawieniu uplasowały się: Renault (1,5 mln zł), Volkswagen (1,27 mln zł), Mitsubishi (1,26 mln zł).

Najwięcej wydano na kampanię "Oferta Mistrzów" poświęconą promocji wyprzedaży samochodów Renault – przeznaczono na nią prawie 1 mln zł. Mniej kosztowały kampanie "Nissan Micra. Zupełnie Nowy" - 817 tys. zł i "Zero opłaty wstępnej" Volkswagena - 779 tys. zł. Twórcy raportu zwracają uwagę, że część dwóch ostatnich kampanii była emitowana przez dealerów samochodowych, a nie bezpośrednio przez producentów.

Za najciekawszą zespół AdReport uznał kampanię Volvo "Niezwykły z Natury", promującą modele Volvo XC90, V40 i V60. "Niełatwo stworzyć jednocześnie nieinwazyjne, ale przyciągające uwagę kreacje. Marce Volvo to się udało, dzięki przepięknym zdjęciom i minimalistycznym, estetycznym kreacjom. Dodatkowo wyróżnić trzeba ciekawe hasło reklamowe" – argumentuje Mariusz Lotter, project manager AdReport.

AdReport jest częścią Ströer Digital Media.

(IKO, 26.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.