Disney najcenniejszą marką medialną na świecie
Disney utrzymał pozycję lidera zestawienia najcenniejszych marek medialnych (fot. pixabay)
Disney zajął pierwsze miejsce w rankingu najcenniejszych marek medialnych na świecie stworzonym przez firmę doradczą Brand Finance.
Gigant rozrywkowy jest wyceniany na 32,6 mld dolarów. Disney pozostał liderem zestawienia pomimo spadku wartości marki o 5% w porównaniu z 2017 rokiem. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się FOX (17 mld) i NBC (14,8 mld). W pierwszej dziesiątce sklasyfikowano osiem amerykańskich koncernów medialnych. Brytyjskie BBC zajęło ósme (5,6 mld), a kanadyjski Thomson Reuters dziesiątce miejsce (5,2 mld).
W porównaniu z rankingiem z 2017 roku doszło do jednej zmiany: do dziesiątki, na dziewiątą pozycję w miejsce 20th Century Fox, wskoczył ESPN (5,3 mld).
(PAZ, 26.02.2018)