“WSJ” prześwietla użytkowników swoich e-serwisów
Dziennik “The Wall Street Journal” szczegółowo analizuje ruch w swoim serwisie internetowym, dostosowując paywall do indywidualnych potrzeb użytkowników, którzy jeszcze nie są jego subskrybentami - ujawnił serwis Niemanlab.
Z informacji ujawnionych przez amerykański serwis branżowy wynika, iż każdy z użytkowników odwiedzających witrynę Wsj.com podlega analizie obejmującej ok. 60 czynników. Są to m.in. liczba odwiedzin w serwisie w danym okresie, lokalizacja użytkownika, system operacyjny, z którego korzysta, i rodzaj przeglądanych treści. Na podstawie takiego badania każdy użytkownik otrzymuje punkty, które determinują ilość treści dostępnych bezpłatnie i moment aktywacji paywalla dla poszczególnych użytkowników.
Z cyfrowej oferty “WSJ” korzysta obecnie ponad 1,3 mln subskrybentów.
(LL, 26.02.2018)










