Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Polonia od dziś rozpoczyna nadawanie "Wiadomości" po angielsku

(screen: "Wiadomości" TVP1)

TVP Polonia od poniedziałku 26 lutego rozpoczyna emisję „Wiadomości” z udziałem lektora w języku angielskim.

- „Wiadomości” TVP nadawane w języku angielskim przeznaczone będą dla osób na co dzień nieposługujących się językiem polskim. Będą one miały ułatwiony dostęp do informacji z kraju – zakomunikował Maciej Stanecki, członek zarządu TVP.

Program nadawany będzie o godz. 2. Po włączeniu do ramówki TVP Polonia zachowane zostaną godziny nadawania serwisu informacyjnego w Programie Satelitarnym Telewizji Polskiej - codziennie o godz. 20 i 0.15. 

Jak pisaliśmy w "Presserwisie", oprócz zmodyfikowanych "Wiadomości" w TVP Polonia, w marcu br. TVP ruszy z internetowym serwisem w języku angielskim.

(MAC, 26.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy śledzą tylko zwycięstwa polskich sportowców, a nie sportową rywalizację

(fot. pixabay.com)

Oglądalność Igrzysk Olimpijskich jest bezpośrednio powiązana z sukcesami polskich sportowców - pokazuje analiza przygotowana przez Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group).

Ubogie pod względem liczby medali dla Polaków Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu śledziło ponad 60 proc. widzów mniej, niż dużo lepsze dla nas sportowo zawody w Soczi cztery lata temu. Aż 75 proc. badanych zadeklarowało, że sukcesy polskich reprezentantów skłoniłyby ich do częstszego zasiadania przed telewizorami.

Badając popularność zimowych Igrzysk Olimpijskich, eksperci Havas Sports & Entertainment przeanalizowali oglądalności ostatnich trzech imprez w Vancouver, Soczi i Pjongczangu, prześledzili najczęściej używane w mediach społecznościowych hashtagi oraz przeprowadzili badanie na panelu SW Research, na reprezentatywnej próbie polskich respondentów powyżej 18. roku życia. Wyniki potwierdziły, że Polacy mniej są zainteresowani sportową rywalizacją jako taką, śledząc przede wszystkim te wydarzenia, w których mamy duże szanse medalowe.

- Wśród dziesięciu najchętniej oglądanych transmisji w trakcie trzech ostatnich ZIO aż siedem to konkursy skoków narciarskich. Pozostałe to dwa medalowe biegi z udziałem Justyny Kowalczyk i transmisja otwarcia Igrzysk w Soczi. Co ciekawe, tegoroczny drugi konkurs skoków, zakończony złotym medalem Kamila Stocha, oglądało o połowę mniej widzów (4 003 000) niż drugi konkurs w Soczi (9 131 000). Na pewno duży wpływ miał na to niezbyt udany początek zawodów w wykonaniu polskich sportowców. W Soczi po tygodniu rywalizacji było już na naszym koncie kilka medali i apetyt widzów rósł z każdym kolejnym dniem - komentuje Aleksandra Marciniak, dyrektor zarządzająca Havas Sport&Entertainment w Polsce.

Średnia oglądalność Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu jest niemal trzykrotnie niższa niż zawodów w Soczi. Może być to częściowo spowodowane różnicą czasu i niekorzystnymi godzinami transmisji, ale respondenci sami przyznają, że decydujące znaczenie miał brak sukcesów. 75 proc. deklaruje, że lepsze wyniki polskich reprezentantów skłoniłyby ich do oglądania większej liczby transmisji. 46 proc. ogląda tylko te dyscypliny, w których startują Polacy - aż 88,1 proc. przyznaje, że oglądało konkursy skoków narciarskich, 49,6 proc. biegi narciarskie, 31,4 proc. łyżwiarstwo szybkie, a 25,6 proc. biathlon.

To przekłada się też na rozpoznawalność sportowców biorących udział w Igrzyskach Olimpijskich. Bezkonkurencyjny jest Kamil Stoch, którego spontanicznie wymienia aż 82,8 proc. badanych. Drugie miejsce zajmuje Justyna Kowalczyk wymieniona jedynie przez 37,5 proc.. Kolejne miejsca przypadły skoczkom – Stefanowi Huli (36,8 proc.), Dawidowi Kubackiemu (36,6 proc.) i Piotrowi Żyle (26,9 proc.). Pozostali sportowcy mieli poniżej 20 proc. wskazań.

– Badania potwierdzają, że większość Polaków nie interesuje się sportem jako takim, a jedynie „kibicuje naszym”. Nie jest to zaskoczeniem, widać to wyraźnie w corocznych badaniach popularności dyscyplin sportowych czy chociażby w ilości miejsca poświęcanego różnym dyscyplinom w mediach. Często też nie docenia się u nas klasy zagranicznych sportowców, jeśli rywalizują na najwyższym poziomie z naszymi reprezentantami. Przekonał się o tym chociażby wiele lat temu Sven Hannawald, któremu polscy kibice nie mogli darować, że czasami wygrywa z Adamem Małyszem. Nawiasem mówiąc, blisko 2 proc. respondentów wciąż wymienia Adama Małysza wśród sportowców startujących w Pjongczangu, a 6 proc. tegoroczne Igrzyska kojarzą się właśnie z naszym mistrzem sprzed lat – ocenia Aleksandra Marciniak.

Oglądalność i nastawienie do Igrzysk znajdują też swoje odzwierciedlenie w mediach społecznościowych. Najczęściej używane hashtagi dotyczą samej imprezy – najpopularniejsze były #PyeongChang2018, #Pjongczang2018 i #igrzyska18. Wśród sportowców najwięcej pisano oczywiście o Kamilu Stochu i Stefanie Huli, ale na podium znalazła się też Weronika Nowakowska, głównie za sprawą swojej kontrowersyjnej wypowiedzi skierowanej do hejterów. W odróżnieniu od skoczków, posty na temat polskiej biathlonistki były w dużej mierze negatywne.

– Oglądalność Igrzysk i popularność sportowców są bezpośrednio powiązane z liczbą medali na koncie polskiej reprezentacji. Cztery lata temu w Soczi Polska zdobyła sześć medali, w tym cztery złote. Było sporo pozytywnych zaskoczeń, a to napędzało zainteresowanie, również dyscyplinami, którym na co dzień trudno przebić się do głównego nurtu. Pjongczang pokazał, że polscy kibice są żywiołowi i potrafią dopingować, ale potrzebują paliwa w postaci sukcesów. W przeciwnym wypadku chętniej wybiorą inne rozrywki – podsumowuje Aleksandra Marciniak.

Press
Press

(CP, 26.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.