Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po 8 latach „Jornal do Brasil” wrócił do wersji papierowej

(fot.pixabay.com)

Założony w 1881 roku wielki i wpływowy niegdyś dziennik "Jornal do Brasil", który przeżywał kryzys finansowy i ukazywał się przez ostatnie osiem lat wyłącznie w wersji internetowej, w niedzielę znów pojawił się w sprzedaży jako dziennik drukowany na papierze.

Dziennik ukazał się w nakładzie 40 tys. egzemplarzy i pierwszego dnia jest w sprzedaży wyłącznie w Rio de Janeiro, gdzie znajduje się redakcja gazety powstałej w tym mieście, dawnej stolicy Brazylii.

Decyzja powrotu do papierowego wydania "Jornal do Brasil" zapadła w szczególnym momencie w historii miasta: od tygodnia panuje tam stan wyjątkowy ogłoszony przez prezydenta Michela Temera, który dekretem podporządkował miasto rządom wojskowym, uzasadniając to nieporadnością skorumpowanych władz cywilnych w zwalczaniu przestępczości zorganizowanej.

 

 

Press

Do Rio skierowano dodatkowo ponad 3 tys. żołnierzy, którzy przy wsparciu policji podporządkowanej dowództwu wojskowemu próbują zbrojnie przejąć kontrolę nad słynnymi fawelami - dzielnicami biedoty na wzgórzach wokół centrum Rio, gdzie tradycyjnie mają oparcie organizacje przestępcze.

"Wszyscy kochamy Rio, dla Rio znajdzie się wyjście" - głosi tytuł na pierwszej stronie "Jornal do Brasil", nad którym umieszczono rysunek znanego w całym świecie symbolu miasta - górującej nad nim 38-metrowej statui Chrystusa Odkupiciela, która wieńczy szczyt wzgórza Corcovado.

 "Jornal do Brasil" miał przez wiele dziesięcioleci pozycję najbardziej wpływowej brazylijskiej gazety. W okresie ostatniej dyktatury wojskowej w Brazylii, która trwała od 1964 do 1985 roku, oraz wojskowych dyktatur w Argentynie i Chile demokratyczna opinia publiczna całej Ameryki Łacińskiej uznała go za "redutę walki o demokrację".

(PAP, 26.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.