"New York Times" dostarczy reklamodawcom narzędzia analityczne
(fot. pixabay.com)
Wydawcy na całym świecie tworzą i kupują nowe narzędzia do analizy danych. Dzięki nim chcą zrozumieć zachowanie użytkowników, zwiększyć ruch w serwisach i przyciągnąć kolejnych prenumeratorów.
"New York Times" udostępni część swoich narzędzi i danych reklamodawcom, by poprzez zwiększenie efektywność reklam powiększyć przychody z działalności cyfrowej.
Wydawca powołał w tym celu nowy dział składający się z ekspertów analizy danych, produktowych, designu, technologii i reklamy. Jego zadaniem jest zaadoptowanie istniejących już narzędzi do potrzeb reklamodawców. Zespół dostosował już dwa narzędzia wykorzystywane dotąd przez redakcję.
Pierwsze z nich służyło do przewidywania reakcji odbiorców na poszczególne historie, w oparciu o wzajemne korelacje między treścią, słowami kluczowymi i wywoływanymi emocjami. Gazeta wykorzystywała to narzędzie w celu tzw. „perspektywicznego targetowania” treści - w przypadku reklamy może pomóc w dobieraniu takich reklam do artykułów, które będą wywoływać określone emocje u czytelników.
Drugie z narzędzi powstało w trakcie budowania strategii ekspansji zagranicznej "New York Times" by zwiększyć czytelnictwo poza terytorium USA. Służyły analizie i dopasowaniu tematyki artykułów do najpopularniejszych zainteresowań zagranicznych czytelników, jak również ocenianiu, jakie tematy były popularne wśród różnych grup użytkowników. Dostosowane do potrzeb reklamodawców ma pomóc w budowaniu targetowanych kampanii brandingowych.
(MM, 21.02.2018)