Dział: RADIO

Dodano: Luty 20, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W styczniu cennikowe przychody z reklam radia wzrosły o ponad 8 proc.

(fot. pixabay.com)

W styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe rozgłośni monitorowanych przez Kantar Media urosły o 8,3 proc. w porównaniu ze styczniem ub.r. To kolejny miesiąc, w którym największy reklamodawca, jakim jest Aflofarm, nie wydał ani złotówki w stacjach Grupy RMF.

Z danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że przychody z reklam Grupy RMF wyniosły w styczniu br. 164,8 mln zł i były o 15,2 proc. niższe niż w styczniu ub.r. Od września ub.r. w stacjach tego nadawcy nie są reklamowane produkty farmaceutyczne Aflofarmu.

Wpływy reklamowe Eurozetu rok do roku wzrosły o 53,2 proc. - do 122,2 mln zł, Grupy Radiowej Time o 30,2 proc. - do 109,9 mln zł, a publicznego radia o 10,8 proc. - do 75,5 mln zł. O 2 proc. spadły przychody Grupy Radiowej Agory - do 75,7 mln zł.

Najwięcej na reklamę w radiu przeznaczył w styczniu br. Aflofarm – 92,6 mln zł (spadek o 12,5 proc.). Do największych reklamodawców w radiu należą też: Terg, czyli właściciel sieci Media Expert – 34,6 mln zł (spadek o 1,7 proc.) i Metro Group – 27,6 mln zł (wzrost o 32,9 proc.).

(KOZ, 20.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: RADIO

Dodano: Luty 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dyrektor Polskiego Radia 24 zerwał współpracę z serwisantką Mają Borkowską

(fot. pixabay.com)

Polskie Radio 24 rozstało się z serwisantką Mają Borkowską. Decyzję podjął dyrektor anteny Paweł Badzio. Dziennikarka dowiedziała się o tym trzy godziny przed dyżurem na antenie. Wcześniej dyrektor telefonicznie interweniował u niej w sprawie informacji o projekcie nowelizacji ustawy o IPN.

Maja Borkowska w mediach społecznościowych opisała, że w niedzielę 18 lutego br. w czasie jej dyżuru zadzwonił dyrektor Polskiego Radia 24 Paweł Badzio i nakazał, żeby zrezygnowała z czytania informacji o tym, że Grzegorz Schetyna zapowiedział złożenie przez Platformę Obywatelską projektu nowelizacji ustawy o IPN.

- Powiedział, że mam odpuścić te informację, którą sobie wynalazłam w PAP. Zapytał mnie, czy pracuję następnego dnia. Potwierdziłam. Na co usłyszałam: "No to się spotkamy". Na tym rozmowa się skończyła - opowiada Maja Borkowska.

W poniedziałek Borkowska otrzymała e-mail, że ma we wtorek przyjść do dyrektora, a spotkanie będzie dotyczyło serwisów weekendowych. Jednak dziennikarka już po niedzielnym telefonie od dyrektora zdecydowała, że zrezygnuje ze współpracy. – Nie da się tak pracować. To absolutnie niedopuszczalne. Przez 20 lat w Trójce czegoś takiego nigdy nie doświadczyłam - mówi Borkowska. Choć miała zacząć swój dyżur serwisanta trzy godziny po spotkaniu, to dowiedziała się na nim, że ma ją zastąpić reporter Polskiego Radia 24 Michał Walczyk. - Powiedziałam, że to się pokrywa z tym, z czym ja przyszłam: podziękować za współpracę - relacjonuje Borkowska. Nie pytała o powody, spytała o wyjaśnienie telefonu z niedzieli. – Usłyszałam, że "pani dała informację tak późno, długo po fakcie" - relacjonuje Borkowska. Na jej stwierdzenie, że pojawiła się ona na antenie już wcześniej, usłyszała: "Aha, to w porządku". Trzy godziny po spotkaniu miała zacząć dyżur serwisanta w Polskim Radiu 24.

Paweł Badzio w odpowiedzi na pytania "Presserwisu" przekazał nam e-mail do zespołu stacji. "Myśląc o nieco innej konstrukcji naszej redakcji serwisu, postanowiłem zakończyć współpracę z Mają Borkowską. Jej miejsce zajmie Michał Walczyk" - napisał Badzio. Walczyk od kilku miesięcy jest reporterem Polskiego Radia 24. Wcześniej pracował m.in. w Radiu Plus Radom i Telewizji Trwam.

Borkowska serwisantką Polskiego Radia 24 była od maja ub.r. Wcześniej przez 20 lat pracowała w Programie III Polskiego Radia. Była wydawcą porannego "Zapraszamy do Trójki". Była jednym z dziennikarzy Trójki, którzy zaangażowali się w akcję #kogoniesłychać, gdy dwie serwisantki stacji przeniesiono do działu dokumentacji IAR.

(KOZ, 21.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY