Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 20, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niemcy coraz bardziej ufają mediom

(fot. pixabay.com)

Według badań Instytutu Publicystyki Uniwersytetu Gutenberga w Moguncji (Mainz) po raz pierwszy od wielu lat wśród Niemców maleje liczba osób, które nie ufają mediom.

W 2017 r. zaledwie 17 proc. uczestników długoterminowego badania zadeklarowało brak zaufania do materiałów publikowanych przez wydawców na ważne tematy (np. zdrowie, polityka, ekologia). Rok wcześniej grupa ta wynosiła 22 proc. Równocześnie 42 proc. respondentów deklarowało w 2017 r. pełne zaufanie do tego rodzaju informacji.

Jako najbardziej zaufane źródła informacji, uczestnicy badania wskazywali nadawców publicznych - 72 proc. określiło je jako "raczej godne zaufania" lub "bardzo godne zaufania". Na drugim miejscu znalazły się dzienniki (wskazało je 66 proc. badanych).

Na samym dole listy znalazły się tabloidy, którym ufało tylko 9 proc. badanych.

W konfrontacji ze sformułowaniem: "niemiecka opinia publiczna jest systematycznie okłamywana przez media", 56 proc. respondentów nazwała je "raczej nieprawdziwym" lub "całkowicie nieprawdziwym" (w 2016 r. podobne zdanie miało 44 proc. badanych).

40 proc. badanych uważa, że dziennikarze powinni móc pisać o wszystkim bez jakichkolwiek ograniczeń, a jedna trzecia respondentów - że dziennikarze nie mają obowiązku sprawdzania prawdziwości produkowanych przez siebie treści. Ponad 10 proc. zapytanych wierzy, że dziennikarze muszą otrzymywać pozwolenie od zwierzchników zanim cokolwiek opublikują.

(MM, 20.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.