Dział: PRASA

Dodano: Luty 20, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niemcy coraz bardziej ufają mediom

(fot. pixabay.com)

Według badań Instytutu Publicystyki Uniwersytetu Gutenberga w Moguncji (Mainz) po raz pierwszy od wielu lat wśród Niemców maleje liczba osób, które nie ufają mediom.

W 2017 r. zaledwie 17 proc. uczestników długoterminowego badania zadeklarowało brak zaufania do materiałów publikowanych przez wydawców na ważne tematy (np. zdrowie, polityka, ekologia). Rok wcześniej grupa ta wynosiła 22 proc. Równocześnie 42 proc. respondentów deklarowało w 2017 r. pełne zaufanie do tego rodzaju informacji.

Jako najbardziej zaufane źródła informacji, uczestnicy badania wskazywali nadawców publicznych - 72 proc. określiło je jako "raczej godne zaufania" lub "bardzo godne zaufania". Na drugim miejscu znalazły się dzienniki (wskazało je 66 proc. badanych).

Na samym dole listy znalazły się tabloidy, którym ufało tylko 9 proc. badanych.

W konfrontacji ze sformułowaniem: "niemiecka opinia publiczna jest systematycznie okłamywana przez media", 56 proc. respondentów nazwała je "raczej nieprawdziwym" lub "całkowicie nieprawdziwym" (w 2016 r. podobne zdanie miało 44 proc. badanych).

40 proc. badanych uważa, że dziennikarze powinni móc pisać o wszystkim bez jakichkolwiek ograniczeń, a jedna trzecia respondentów - że dziennikarze nie mają obowiązku sprawdzania prawdziwości produkowanych przez siebie treści. Ponad 10 proc. zapytanych wierzy, że dziennikarze muszą otrzymywać pozwolenie od zwierzchników zanim cokolwiek opublikują.

(MM, 20.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Luty 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda przygotowała zbiór porad pod marką miesięcznika "Dobre Rady"

Okładka wydania specjalnego "Dobrych Rad"

W czwartek 22 lutego br. ukaże się wydanie specjalne miesięcznika "Dobre Rady" pod tytułem "1000 najlepszych rad" (Burda Publishing Polska).

Wydanie specjalne jest kierowane do kobiet, które szukają porad dotyczących gotowania, sprzątania, prania i prasowania. "1000 najlepszych rad" ukaże się w nakładzie 40 tys. egz. i objętości stu stron. Będzie kosztować 3,49 zł. W sprzedaży ma być od 22 lutego do 10 maja br.

Sprzedaż "Dobrych Rad" w listopadzie ub.r. to 206 829 egz. (dane ZKDP).

(JOK, 21.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo