Dział: INTERNET

Dodano: Luty 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook traci młodych użytkowników

(fot. archiwum "Press")

W tym roku ponad 2 miliony amerykańskich i brytyjskich użytkowników młodszych niż 24 lata prawdopodobnie zrezygnuje z usług serwisu - wynika z raportu eMarketer.

Facebook traci młodych użytkowników szybciej niż się dotąd spodziewano. I o ile dotąd platforma mogła liczyć na Instagram jako wsparcie w zatrzymaniu rezygnujących użytkowników, Snapchat przejmuje ich coraz więcej.

Amerykańska platforma społecznościowa nadal notuje ogólne wzrosty liczby użytkowników, ale w znacznym stopniu odpowiadają za to starsze grupy wiekowe. Liczba Amerykanów korzystających z Facebooka sięgnie 169,5 milionów w tym roku (1 proc. więcej niż w 2017). Zmianie ulegną jednak proporcje ich grup wiekowych: przykładowo użytkownicy w grupie wiekowej 18-24 lat stanowią dziś 83 proc. wszystkich korzystających z serwisu - w 2021 r. ich udział wyniesie 81,5 proc.

Według prognoz w tym w tym roku Facebook straci 2 miliony użytkowników w wieku poniżej 24 lat. Nie wszyscy z nich przeniosą się do Instagrama. eMarketer szacuje, że Instagram zwiększy ilość użytkowników w tej grupie wiekowej o 1,6 mln, a Snapchat - o 1,9 mln. W 2018 r. Snapchat ma nadal mieć większą liczbę użytkowników niż Instagram w grupie 12-24 lat.

Ogólnie Instagram w USA wciąż jest bardziej popularny od Snapchata. Całkowita liczba użytkowników Instagrama w USA wyniesie 104,7 mln użytkowników (z rocznym wzrostem o 13,1 proc.). W tym samym czasie Snapchat zwiększy liczbę amerykańskich odbiorców o 9,3 proc. do poziomu 86,5 mln. Według eMarketera, około 43 proc. wszystkich użytkowników mediów społecznościowych skorzysta w tym roku ze Snapchata - jest to wynik dwukrotnie wyższy niż 3 lata temu.

(MM, 19.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media nabrały się na fake newsa o śmierci Benedykta XVI

Onet.pl i Telewizjarepublika.pl nabrały się na informację podaną w mediach społecznościowych, że emerytowany papież Benedykt XVI nie żyje.

Informacja pojawiła się w poniedziałek na koncie @ErzbLackner na Twitterze. W pierwszym tweecie użytkownik napisał tylko, że Benedykt XVI nie żyje. W kolejnym, że Georg Ratzinger potwierdził mu przez telefon, że jego brat zmarł kilka minut temu w Watykanie. Kilkadziesiąt minut później użytkownik napisał, że to fikcyjne konto włoskiego dziennikarza Tommasso Debenedettiego, który znany jest z produkowania fake newsów w mediach społecznościowych.

Informację o śmierci Benedykta XVI podały w poniedziałek portal Onet.pl i serwis TV Republika – Telewizjarepublika.pl. Z obu stron już one zniknęły. 

Bartosz Weglarczyk, dyrektor programowy Onetu, przeprosił za błąd.

(KOZ, 19.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo