Rynek reklamy zewnętrznej mniejszy o 1,7 proc.
(fot. pixabay.com)
W 2017 roku łączna sprzedaż w segmentach reklamy zewnętrznej, tranzytowej i DOOH wyniosła 484,3 mln zł, co oznacza spadek o 1,7 proc. w porównaniu z 2016 rokiem.
Według analizy Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i domu mediowego Starcom w samym czwartym kwartale ub.r. prognozowana wielkość rynku OOH w Polsce wyniosła ponad 139,4 mln zł i była wyższa o 5,7 proc. względem tego samego okresu 2016 roku.
Wiodącymi sektorami reklamy OOH były: handel, telekomunikacja, żywność i media.
Prawie 82 proc. udziałów w monitorowanych wydatkach na reklamę OOH w Polsce mają firmy: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media i Clear Channel Poland (udział firm AMS i Ströer wyniósł w 2017 ponad 60 proc.). W dalszej kolejności liczącymi się firmami na rynku są Jet Line i Gigaboard. Wśród firm regionalnych wyróżniają się zaś firmy Maik (Lubelskie) i Outdoor3Miasto (Pomorskie).
W 2017 roku wielkość sprzedaży łącznie dla działań i akcji reklamowych wykorzystujących zewnętrzne powierzchnie, jak i wnętrza taboru komunikacji miejskiej wyniosła ponad 35,1 mln zł (wzrost o 1,7 proc.). Wzrosła liczba nośników małego formatu i citylight, spadła zaś liczba nośników średniego i dużego formatu.
Tymczasem łączna wielkość sprzedaży na rynku DOOH wyniosła ponad 26 mln zł (wzrost o 18 proc.).
(IKO, 09.02.2018)