Dział: INTERNET

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBI/Gemius: przewaga Grupy Onet-RAS Polska nad Grupą Wirtualna Polska

Pixabay

W styczniu br. serwisy Grupy Onet-RAS Polska odwiedziło o 83,3 tys. internautów więcej niż Grupy Wirtualna Polska. Wśród największych wydawców istotny wzrost, względem grudnia ub.r. zanotowała Grupa OLX. Spadki zanotowały YouTube.com i Grupa Allegro.

Jak wynika z badania PBI/Gemius, liderem polskiego internetu w styczniu br. była Grupa Google, która miała 26,9 mln internautów - o 386,9 tys. więcej niż w grudniu ub.r. Drugi był Facebook.com z 23,1 mln użytkowników (wzrost o 420,9 tys.). Serwisy Grupy Onet-RAS Polska odwiedziło 21,8 mln internautów (wzrost o 594,4 tys.), a Grupy Wirtualna Polska - 21,7 mln (wzrost o 830,3 tys.).

W pierwszej dziesiątce największych wydawców były także: YouTube.com - 21,1 mln użytkowników (spadek o 109 tys.), Grupa Interia.pl - 19,7 mln (wzrost o 498,7 tys.), Grupa Allegro - 17,6 mln (spadek o 121,9 tys.), Grupa OLX - 16,8 mln (wzrost o 1,4 mln), Grupa Gazeta.pl - 16,8 mln (wzrost o 822,4 tys.) i Grupa Polska Press - 16,3 mln (wzrost o 585 tys.).

W rankingu domen w styczniu br. prowadziła Google.pl, którą odwiedziło 26,4 mln internautów (wzrost o 387,7 tys.). W czołówce były facebook.com z 23,1 mln (wzrost o 420,9 tys.) i YouTube.com - 21,1 mln (spadek o 109 tys.). Na kolejnych pozycjach znalazły się: google.com - 20,4 mln użytkowników (wzrost o 412,9 tys.), Onet.pl - 18,3 mln (wzrost o 960,7 tys.), Allegro.pl - 17 mln (spadek o 171,4 tys.), Wp.pl - 15,9 mln (wzrost o 1,1 mln), wikipedia.org - 15,3 mln (wzrost o 1,2 mln), Interia.pl - 13,9 mln (wzrost o 699,5 tys.) i Olx.pl - 13,6 mln (wzrost o 1,2 mln).

Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania była Google - korzystało z niej 15,8 mln polskich użytkowników (wzrost o 67,9 tys.). Natomiast najpopularniejszą polską aplikacją jest Olx.pl z 4,2 mln użytkowników (wzrost o 759,6 tys.).
Liczba internautów w Polsce w styczniu br. wyniosła ogółem 28 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 24,3 mln, a na smartfonach i tabletach - 22,1 mln. 

(09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Paweł Kapusta z Wirtualnej Polski nominowany do European Press Prize

europeanpressprize.com

Paweł Kapusta, dziennikarz Wirtualnej Polski otrzymał nominację do European Press Prize. Na liście znalazł się także Szabolcs Panyi z Węgier, za tekst który powstał we współpracy z polskimi dziennikarzami z kolektywu Vsquare.

Nagroda European Press Prize przyznawana jest od 2012 roku przez siedem europejskich fundacji medialnych, w tym The Guardian Foundation i The Reuters Foundation.

Na liście nominowanych, które zostały ogłoszone na stronie europeanpressprize.com znalazł się Paweł Kapusta z Wirtualnej Polski, z tekstem pod tytułem "Trudno kogoś ratować, gdy życie rozlewa się po podłodze i kapie z 5. na 4. piętro". Reportaż, który ukazał się w Wirtualnej Polsce 7 lipca br. opisywał oburzającą rzeczywistość pracy ratowników medycznych w Polsce.

Nominację otrzymał także Szabolcs Panyi z Węgier, który współpracuje z polskim kolektywem Vsguare oraz węgierskim Index. - Tekst był częścią raportu o rosyjskich wpływach w Centralnej i Wschodniej Europie, nad którym ekipa Vsquera pracowała w 2017 r. Wypuściliśmy go jesienią, w polskich mediach nikt się o nim nie zająknął. Wątpię, żeby istniało gdzieś w sieci zdanie po polsku, jakiś cytat z tego tekstu - Vsquare publikuje wyłącznie po angielsku – komentuje Wojciech Cieśla z kolektywu Vsquare, który powstał w październiku 2017 roku w ramach działalności Fundacji Reporterów.

- Bardzo się cieszymy, z Szabolcsem mamy dobrą chemię i podobnie patrzymy na rzeczywistość, to jeden ze zdolniejszych reporterów młodego pokolenia na Węgrzech. Trzymamy kciuki, żeby wygrał, ale sama nominacja do EPP jest bardzo ważna. Konkurencja w takich nagrodach jest olbrzymia. Po raz pierwszy to, do czego przyłożyli się także polscy dziennikarze spoza mainstreamu, zostało gdzieś dostrzeżone – dodaje Cieśla.

W Polsce dla serwisu pracują Paweł Reszka ("Newsweek Polska"), Edyta Żemła (Onet), Anna Gielewska ("Wprost"), Konrad Szczygieł (Oko.press), Patryk Szczepaniak (Oko.press), fotoreporter Wojciech Grzędziński i Wojciech Cieśla ("Newsweek Polska"). Poza tym w kolektywie są Pavla Holcova i Steffi Cerna (Czechy), Anita Komuves i Szabolcs Panyi (Węgry), Nikola Bajanova (Słowacja). 

(JOK, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo