Starcom: Orlen i 4F najbardziej rozpoznawalnymi sponsorami igrzysk
W badaniu świadomości spontanicznej sponsorów Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu najwyższe wskazania miały marki Orlen i 4F.
Dom mediowy Starcom zbadał znajomość oficjalnych partnerów Zimowych Igrzysk w Pjongczangu i sponsorów Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
79 proc. respondentów nie potrafiło wskazać żadnego z oficjalnych sponsorów igrzysk, którymi są McDonald’s, The North Face, Samsung, Hyundai/Kia Motors, Korean Air, LG, Lotte, Kepco, SK, Posco i KT. Najwięcej spontanicznych odpowiedzi respondentów zebrały polskie marki Orlen (6 proc.) i 4F (4 proc.), chociaż nie są one oficjalnymi sponsorami Igrzysk w Pjongczangu, lecz są związane umowami partnerskimi i sponsoringowymi z Polskim Komitetem Olimpijskim. Dalej w zestawieniu były: Coca-Cola, Lotto, Samsung, Pepsi, Adidas, Visa, Huawei i Nike.
Respondenci nie potrafili też prawidłowo wymienić marek, które współpracują z Polskim Komitetem Olimpijskim (są to m.in. Orlen, Lotto, Tauron, 4F, LOT, Grupa Luxmed, Deloitte, Columna Medica). 80 proc. ankietowanych nie wskazało żadnej firmy ani marki. W Top 5 wskazań znalazły się jednak cztery marki, które współpracują z PKOl, czyli Orlen, 4F, Lotto i Tauron.
Badanie zostało przeprowadzone w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna na zlecenie Starcomu, w dniach 19-21 stycznia br. na reprezentatywnej dla Polski grupie internautów.
(IKO, 09.02.2018)










