Dział: PRASA

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik Powszechny" zebrał 30 tys. zł na wyjazd reportera do Bangladeszu

(fot. archiwum prywatne)

"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) w akcji crowdfundingowej zebrał ponad 30 tys. zł na wyjazd reportera Marka Rabija do Bangladeszu, gdzie ma napisać reportaż o birmańskich uchodźcach. - To ciekawy i transparentny sposób finansowania przedsięwzięć medialnych - ocenia Rabij.

W styczniu br. na portalu Polakpotrafi.pl redakcja "Tygodnika Powszechnego" uruchomiła zbiórkę, która zakończyła się w nocy z 7 na 8 lutego. W ciągu 21 dni 292 darczyńców przekazało w sumie 30 340 zł.

Rabij poinformował "Presserwis", że planuje wyjazd pod koniec lutego. Jego tekst ma zostać opublikowany na stronie Tygodnikpowszechny.pl w formie interaktywnego reportażu, a także w samym tygodniku. - W obecnych czasach crowdfunding to ciekawy i transparentny sposób finansowania przedsięwzięć medialnych. Dla czytelników "Tygodnika Powszechnego" tematyka światowa jest równie istotna jak tematyka krajowa. Czytelnicy liczą na nas i ufają nam na tyle, że są gotowi zainwestować własne pieniądze w tego typu projekt - mówi Rabij.
Reporter podkreślił, że do niedawna tego typu metody finansowania ambitnych przedsięwzięć dziennikarskich w ogóle nie funkcjonowały. - Jesteśmy na pewnym etapie odwrócenia modelu działania mediów na świecie i również w Polsce. W coraz mniejszym stopniu gazety są atrakcyjne dla reklamodawców, natomiast w coraz większym stopniu wierni czytelnicy danych tytułów są gotowi je współtworzyć również finansowo - mówi nam Rabij.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" ogółem w listopadzie 2017 roku wyniosła 24 036 egz. (wzrost o 12,34 proc. w stosunku do listopada 2016 roku).

(GDYJ, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"NYT" zarabia ponad miliard dolarów rocznie na prenumeracie

(fot. Pixabay)

Wydawnictwo New York Times Company ogłosiło, że jego wpływy z tytułu prenumeraty przekroczyły w ub.r. poziom 1 mld dol.

Nowojorskie wydawnictwo przyznało, że za duży wzrost w tym obszarze (19 proc. rok do roku) odpowiada rosnąca liczba subskrybentów oferty cyfrowej jego flagowego tytułu prasowego. “The New York Times” ma ich już 2,6 mln. Tylko w ostatnim kwartale 2017 roku przybyło 157 tys. e-subskrybentów.
Przychody generowane z tytułu prenumeraty (zarówno produktów drukowanych, jak i cyfrowych) stanowią już prawie 60 proc. globalnych obrotów firmy. Te ostatnie w ub.r. osiągnęły poziom 1,7 mld dol.

(LL, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY