Dział: PRASA

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawnictwo Charaktery wchodzi na rynki Niemiec, Austrii i Szwajcarii

Kwartalnik polskiego wydawcy trafi na rynki niemieckie 14 lutego br.

Kwartalnik "Psychologie und Leben. Das Internationale Psychologie-Magazin" (Wydawnictwo Charaktery) ukaże się 14 lutego 2018 roku w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Pismo będzie składane i drukowane w Polsce, a dystrybucją zajmie się niemiecki partner. Nakład pierwszego numeru to 36 tys. egz.

Magazyn liczy 100 stron. W Niemczech będzie kosztował 6,90 euro, w Austrii – 7,50 euro, a w Szwajcarii – 9,80 franków. W pierwszym numerze nie ma reklam, wydawca nie podaje też ich cennika. Wiadomo, że planuje promocję na Facebooku.  Wydawnictwo od 1997 roku wydaje w Polsce magazyn psychologiczny "Charaktery".

W niemieckojęzycznym wydaniu znajdzie się blisko 20 artykułów i rozmów poświęconych m.in. źródłom szczęścia, budowaniu trwałych relacji, sposobom na zachowanie optymizmu. Ich autorami są specjaliści, m.in. Philip Zimbardo (USA), Roy Baumeister (Australia), Tobias Esch (Niemcy), Katarzyna Schier (Polska), Gustav Kuhn (Anglia), Martin Nye (Włochy), Timothy Pychyl (Kanada). Wydawca także w kolejnych numerach zamierza współpracować z psychologami pracującymi na różnych kontynentach, prezentować badania i eksperymenty psychologiczne prowadzone w różnych częściach świata.
Skład pisma będzie wykonywany przez własne studio graficzne Wydawnictwa Charaktery w Kielcach. Za druk czasopisma odpowiada drukarnia Quad w Wyszkowie. Z kolei dystrybutorem jest niemiecka firma (wydawca nie ujawnia nazwy).
- Rynek niemiecki jest największym rynkiem czytelników prasy w Europie. Projekt był przygotowywany od półtora roku wraz z partnerem niemieckim – firmą dystrybucyjną. Prowadziliśmy badania i obserwacje niemieckiego rynku czasopism, ze szczególnym uwzględnieniem rynku wydawnictw psychologicznych. Za wejściem na ten rynek przemawiają przykłady angielskojęzycznych pism, których niemieckie wersje z powodzeniem utrzymują się na niemieckim rynku – uzasadnia Bogdan Białek, prezes Wydawnictwa Charaktery, redaktor naczelny "Charakterów" oraz "Psychologie und Leben".
W Niemczech jego magazyn będzie konkurował z czasopismami w prężnie rozwijającym się segmencie określanym tam jako mindstyle. Ich popularność zaczęła się od magazynów "Emotion" (wydawnictwo Emotion, sprzedaż ponad 52 tys. egz.) i "Flow" (Gruner + Jahr, ponad 101 tys. egz.). Po nich na rynku niemieckim pojawiło się ok. 20 innych tytułów (m.in. "Einfach Sein", "Hygge", "Wolf"). Ukazują się także wydania specjalne, np. "Emotion Coach". Jak stwierdza Antje Jungmann, rzeczniczka prasowa Niemieckiego Związku Wydawców (VDZ), segment tych pism cieszy się wielką popularnością. Według danych VDZ w segmencie mindstyle sprzedaje się już ponad pół miliona egzemplarzy magazynów miesięcznie - lecz VDZ szacuje, że potencjał niemieckiego rynku wynosi drugie tyle.
- To historyczny moment, bo to polski wydawca wchodzi na zagraniczne i rozwinięte rynki wydawnicze, a nie odwrotnie. Za ten eksperyment należy trzymać kciuki, bo porównałbym go z wejściem na K2. Rynki niemiecki, austriacki i szwajcarski są bardzo silnie rozwinięte. Jest na nich gigantyczna konkurencja. Z drugiej strony, polski magazyn "Charaktery" jest bardzo dobrze redagowany, są w nim teksty na wysokim poziomie, więc można się spodziewać, że wydawca z równie dobrym magazynem znajdzie swoją niszę w tych trzech krajach – komentuje Zbigniew Napierała, przewodniczący rady nadzorczej Edipresse Polska.
Z kolei Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy, dodaje: - Pomocny dla wydawcy będzie fakt, że psychologia niesie ze sobą tematy uniwersalne, dotyczą one tak samo ludzi w każdym zakątku Europy. Potrzebna będzie silna promocja, choć na szczęście tematyka pozwala dobrać precyzyjne narzędzia. Biznesowo każdy launch jest trudny i stanowi ryzyko. Zakładam, że podobnie jak w Polsce pismo będzie utrzymywane ze sprzedaży, bo przy kwartalnej periodyczności o reklamę będzie trudno, zwłaszcza nieznanemu wydawcy. Potrzebna będzie zatem cierpliwość i głęboka kieszeń inwestora – ocenia.

(JOK, KD, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik Powszechny" zebrał 30 tys. zł na wyjazd reportera do Bangladeszu

(fot. archiwum prywatne)

"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) w akcji crowdfundingowej zebrał ponad 30 tys. zł na wyjazd reportera Marka Rabija do Bangladeszu, gdzie ma napisać reportaż o birmańskich uchodźcach. - To ciekawy i transparentny sposób finansowania przedsięwzięć medialnych - ocenia Rabij.

W styczniu br. na portalu Polakpotrafi.pl redakcja "Tygodnika Powszechnego" uruchomiła zbiórkę, która zakończyła się w nocy z 7 na 8 lutego. W ciągu 21 dni 292 darczyńców przekazało w sumie 30 340 zł.

Rabij poinformował "Presserwis", że planuje wyjazd pod koniec lutego. Jego tekst ma zostać opublikowany na stronie Tygodnikpowszechny.pl w formie interaktywnego reportażu, a także w samym tygodniku. - W obecnych czasach crowdfunding to ciekawy i transparentny sposób finansowania przedsięwzięć medialnych. Dla czytelników "Tygodnika Powszechnego" tematyka światowa jest równie istotna jak tematyka krajowa. Czytelnicy liczą na nas i ufają nam na tyle, że są gotowi zainwestować własne pieniądze w tego typu projekt - mówi Rabij.
Reporter podkreślił, że do niedawna tego typu metody finansowania ambitnych przedsięwzięć dziennikarskich w ogóle nie funkcjonowały. - Jesteśmy na pewnym etapie odwrócenia modelu działania mediów na świecie i również w Polsce. W coraz mniejszym stopniu gazety są atrakcyjne dla reklamodawców, natomiast w coraz większym stopniu wierni czytelnicy danych tytułów są gotowi je współtworzyć również finansowo - mówi nam Rabij.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" ogółem w listopadzie 2017 roku wyniosła 24 036 egz. (wzrost o 12,34 proc. w stosunku do listopada 2016 roku).

(GDYJ, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo