W styczniu TVP 1 liderem w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej
TVP 1 był liderem oglądalności w grupie ogólnej, a TVN w grupie komercyjnej w styczniu 2018 roku, W stosunku do stycznia 2017 roku Jedynka zanotowała największy spadek wśród stacji wielkiej czwórki.
Według Nielsen Audience Measurement TVP 1 w styczniu 2018 roku w grupie ogólnej miał 10,97 proc. udziału w rynku (spadek z 11,56 proc. w styczniu 2017). Na drugim miejscu był Polsat - 10,53 proc. (spadek z 10,71 proc.), na trzecim miejscu uplasował się TVN - 9,27 proc. (wzrost z 9,24 proc.), na czwartym TVP 2 - 8,62 proc. (wzrost z 8,25 proc.). Dalej znalazły się: TVN 24 - 3,71 proc. (spadek z 4,06 proc.), TVP Info - 3,64 proc. (spadek z 3,67 proc.), TVN 7 - 3,36 proc. (wzrost z 3,17 proc.), TV Puls - 3,17 proc. (wzrost z 2,73 proc.) oraz TTV Twoja Telewizja - 2,07 proc. (wzrost z 1,60 proc.).
W grupie komercyjnej (widzowie 16-49) liderem był TVN - 12,03 proc. udziału w rynku (wzrost z 11,89 proc. w styczniu 2017). Na drugim miejscu był Polsat - 11,89 proc. (spadek z 12,55 proc.), na trzecim TVP 2 - 7,59 proc. (wzrost z 7,11 proc.), a na czwartym TVP - 7,42 proc. (spadek z 7,92 proc.). Dalej znalazły się: TV 4 - 3,65 proc. (spadek z 3,81 proc.), TV Puls - 3,52 proc. (wzrost z 3,14 proc.), TVN 7 - 3,36 proc. (spadek z 3,54 proc.), TTV Twoja Telewizja - 2,77 proc. (wzrost z 1,99 proc.), TVN 24 - 2,22 proc. (spadek z 2,36 proc.) oraz Puls 2 - 2,12 proc. (wzrost z 1,94 proc.).
Najwięcej widzów przyciągnęła do Jedynki 6 stycznia br. transmisja Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z Bischofshofen. Program śledziło 7,2 mln widzów w grupie ogólnej, co dało Jedynce 47,11 proc. udziału w rynku. W grupie komercyjnej transmisje śledziło 2,6 mln widzów (45,64 proc. udziału).
(Mackuch, 02.02.2018)