Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sieci komórkowe zmniejszyły wydatki na reklamę w 2017 roku

(fot. pixabay.com)

Według danych cennikowych netto (bez rabatów) Kantar Media w ub.r. operatorzy największych sieci komórkowych na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) wydali 1,245 mld zł, co oznacza spadek o 10,91 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. Wydatki zwiększył jedynie lider zestawienia – Polkomtel.

Polkomtel, operator sieci Plus, na reklamę wydał 423,2 mln zł, czyli o 32,92 proc. więcej niż w 2016 roku. W ub.r. prowadzono m.in. kampanię "JA+ Abonament" z udziałem Szymona Majewskiego. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się T-Mobile Polska, który przeznaczył na promocję 346,6 mln zł (spadek o 7,43 proc.). Trzecie miejsce zajął P4, operator marki Play – 293,9 mln zł (spadek o 17,16 proc.), a czwarte Orange Polska – 158,7 mln zł, czyli mniej o 50,43 proc. Piątkę zestawienia zamyka Virgin Mobile Polska – 18,7 mln zł (spadek o 36,4 proc.).

(IKO, 30.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Banki ograniczyły wydatki na reklamę w 2017 roku

(fot. pixabay.com)

Wydatki reklamowe banków wyniosły w 2017 roku 1,006 mld zł, czyli o 4,52 proc. mniej niż w 2016 roku - wynika z danych cennikowych netto Kantar Media (bez rabatów).

Bankiem, który najwięcej wydał na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino), jest ING Bank Śląski - 101,1 mln zł (spadek o 3,97 proc. w porównaniu z 2016 rokiem). W 2017 roku bank ten promował swoją ofertę m.in. reklamą "Poznaj historię Stefana #weekending" - pokazano w niej postać Stefana, który dba o płynność finansową klientów banku w trakcie weekendu. Spot ten zajął trzecie miejsce w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za 2017 rok. 

Na drugim miejscu uplasował się mBank, który zmniejszył wydatki na reklamę o 4,07 proc., do 91,2 mln zł. Jesienią mBank promował program polecania kont znajomym interaktywnym teledyskiem Natalii Nykiel. Kilka miesięcy wcześniej mBank prowadził też kampanię "Starcie w karcie", w której youtuberzy Blowek i Ajgor Ignacy promowali kartę debetową.

Bank Millennium ograniczył wydatki na reklamę o 2,37 proc., do 84,4 mln zł.
Więcej niż w 2016 roku wydał Bank BGŻ BNP Paribas - 82,1 mln zł (wzrost o 64,3 proc.).

Piątkę zestawienia zamyka Alior Bank - 77,6 mln zł (wzrost o 15,36 proc.).

(IKO, 31.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo