Mem z logo Horteksu nawiązujący do Nanga Parbat zniknął z Facebooka
(screen Hortex)
Polska przez ostatnie dni żyła tragiczną w skutkach wyprawą Polaka Tomasza Mackiewicza i Francuzki Elisabeth Revol na himalajski ośmiotysięcznik Nanga Parbat.
W mediach tradycyjnych i w internecie przez cały czas można było śledzić informacje o akcji ratunkowej. Wśród wielu wpisów na Facebooku i Twitterze, wśród doskonałych materiałów przekrojowych i doniesień prezentujących aktualną sytuację, znalazły się i takie, które można nazwać żenującymi żartami.
Jak zwrócił uwagę Maciej Budzich, prowadzący blog Mediafun.pl, Piotr "Koza" Kozerski - jeden z byłych członków Pyta.pl, umieścił na swoim profilu na Facebooku mema z wizerunkiem Tomasza Mackiewicza. Grafika opatrzona była logotypem Hortex i podpisem "Himalajska Mrożonka". Budzich zaznacza jednak, że autorem mema wcale nie musi być Kozerski.
Na wpis zareagowała Pyta.pl, która odcina się od działalności "Kozy". "Dla nas życie ludzkie jest wartością wyższą i temu podobne akty trollingu wobec dramatu rodziny himalaisty skazane są na jednoznaczne potępienie" - napisali na Facebooku.
Na Facebooku zareagował także także Hortex. "Wyrażamy swoje ubolewanie i absolutny sprzeciw wobec publikacji, z którą nie mamy nic wspólnego. Wczoraj rozpoczęliśmy działania mające na celu usunięcie mema, żądając zarówno od autora, jak i Facebooka usunięcia tego posta, który narusza zasady moralne i bezprawnie wykorzystuje logo marki". Firma nie poinformowała, czy zamierza podjąć dalsze kroki, w tym prawne.
(29.01.2018)