Aflofarm największym reklamodawcą w 2017 roku
W 2017 roku firma Aflofarm Farmacja Polska na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) wydała 2,014 mld zł, pozostając tym samym największym reklamodawcą.
W 2017 roku firma Aflofarm Farmacja Polska na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) wydała 2,014 mld zł, pozostając tym samym największym reklamodawcą.
Jak wynika z danych cennikowych Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów), Aflofarm wydał o 9,77 proc. więcej, niż w 2016 roku.
Na drugim miejscu pod względem wydatków na reklamę w mediach uplasowało się Kino Świat - 884,9 mln zł (wzrost o 27,28 proc.), a na trzecim Lidl Polska - 650,5 mln zł (spadek o 5,68 proc.).
Dalej w zestawieniu jest Ferrero Polska, która zwiększyła wydatki na reklamę o 15,05 proc., do 504,5 mln zł. Firma Terg wydała 456,5 mln zł (wzrost o 18,48 proc.), a Polkomtel - 433,2 mln zł (wzrost o 33,27 proc.).
Wydatki zmniejszyła firma Orange Polska - o 17,9 proc., do 429,5 mln zł.
Na dalszych miejscach znajdują się: Volkswagen Group Polska - 421,9 mln zł (wzrost o 9,12 proc.), USP Zdrowie - 419,4 mln zł (wzrost o 9,94 proc.) i Natur Produkt Zdrovit - 405,4 mln zł (wzrost o 37,58 proc.).
W sumie reklamodawcy w 2017 roku przeznaczyli na promocję w mediach tradycyjnych 32,715 mld zł, czyli o 4,03 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Najchętniej kupowano reklamy w telewizji - reklamodawcy przeznaczyli na ten cel 16,404 mld zł (wzrost o 3,14 proc.). O 6,04 proc., do 6,598 mld zł zwiększono wydatki na reklamę w radiu. Firmy chętniej niż rok wcześniej promowały się w magazynach - wydano 4,351 mld zł (wzrost o 4,32 proc.), ale mniej przeznaczono na promocję w gazetach - 1,394 mld zł (spadek o 9,69 proc.).
Na reklamę w kinach wydano 2,173 mld zł (wzrost o 12,3 proc.), na outdoor - 1,712 mld zł (wzrost o 5,95 proc.), a na indoor – 83,2 mln zł (wzrost o 50,6 proc.).
(IKO, 28.01.2018)