Superstacja w sieciach kablowych i platformach
Emisja testowa telewizji Superstacja ruszy 1 sierpnia. Miesiąc później kanał będzie dostępny dla masowej widowni – mówi Ryszard Krajewski, szef Superstacji.
Przez pierwszy miesiąc emisja satelitarna nie będzie kodowana. Zmieni się to, gdy nadawca zakończy negocjację z platformami cyfrowymi. Właścicielami kanału są firma K&R Enterprises i producent telewizyjny Astro, który choć pracuje m.in. dla TVP, Polsatu i TVN Style, nie ma doświadczenia w zakresie tworzenia własnej telewizji. - Chcemy, aby operatorzy kablowi i platformy cyfrowe zapoznały się przez miesiąc z ofertą Superstacji – mówi Edyta Rosińska z firmy New Link, która odpowiada za dystrybucję Superstacji. - Naszym celem jest obecność w pakietach podstawowych w analogowej ofercie sieci kablowych. Wynika to z profilu kanału, który adresowany jest do masowej widowni – tłumaczy Rosińska. Kwota wyjściowa w negocjacjach z operatorami to 12 eurocentów od jednego gniazdka abonenckiego. W kolejnych latach działalności – wraz z urealnieniem kanału – kwota ta ma rosnąć do 13 eurocentów w drugim roku nadawania i 15 eurocentów trzy lata po starcie kanału.(AG, 23.06.2006)










