Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ORLEN wystartował z nową platformą marketingową

(fot. materiały prasowe)

PKN ORLEN uruchomił nową platformę marketingową, która umożliwi uspójnienie komunikacji wszystkich marek Koncernu.

Obok aspektów wizerunkowych, narzędzie ma efektywnie wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta, czy promocji produktów i usług dostępnych w sieci ORLEN. - Koncepcja nowego modelu komunikacji  wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN ORLEN wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę - mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu. - Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek, czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy – dodaje Pasieka.

Platforma utrzymana jest w duchu komunikacji opartej na relacjach „human to human” (H2H). Zaprojektowana została w sposób angażujący klientów, oparty o aspekty emocjonalne. Jej strategicznym celem w dłuższej perspektywie jest transformacja marki ORLEN w markę pożądaną przez Klientów – lovebrand oraz promocja produktów i usług, oferowanych przez Koncern.

Pierwszym etapem wdrożenia platformy jest wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Kierunek ORLEN”, w której kluczowym narzędziem jest marketing narracyjny. Zbudowana została ona wokół historii różnych bohaterów w momencie zaistnienia konkretnej potrzeby - pozornie nie związanej ze stacją paliw. Waga takich, mniej lub bardziej wyszukanych zachcianek zostaje humorystycznie wyolbrzymiona adekwatnym i odpowiednio zaintonowanym komentarzem lektora. Okazuje się, że wszyscy bohaterowie kierują się na stację ORLEN, która jest w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej zaskakujące oczekiwania klientów.

Koncepcja artystyczna kampanii zakłada opieranie się na kontrastach uzyskanych dzięki właściwym technikom filmowania,  z nieco zdystansowaną humorystyczną narracją. Głosu do kampanii użyczył Piotr Machalica, w wypowiadanych przez niego słowach słychać pogodne, ciepłe nastawienie do ludzi i ich codziennych życiowych spraw.

Wykorzystana muzyka - utwór Cold Little Heart - którego autorem jest Michael Kiwanuka, ma wzbudzać pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na postrzeganie poszczególnych marek.

W ramach nowego modelu komunikacji, zaplanowana została szerokozasięgowa, ogólnopolska kampania reklamowa 360 stopni, obejmująca kampanię telewizyjną (spoty 45 i 30 sek.), przekaz w radio, prasie, Internecie, na tablicach  outdoorowych oraz w kinie. Dodatkowo wykorzystane zostaną media własne, kanały social mediowe, a także eventy organizowane przez PKN ORLEN.

Press

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialny był Obszar Marketingu PKN ORLEN, agencja Publicis oraz dom mediowy Mullen Lowe Media Hub. Spot wyreżyserowany przez Sebastiana Pańczyka wyprodukował dom produkcyjny Dobro.

(Artykuł sponsorowany)

Więcej na: dlakierowcow.orlen.pl/kierunekorlen

(19.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 20, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wartość reklamowa materiałów o mBanku w kontekście WOŚP sięgnęła 4,69 mln zł

Najwięcej materiałów o mBanku w kontekście WOŚP ukazało się w telewizji (fot. materiały prasowe)

W dniach 13-15 stycznia br. o działaniach mBanku jako partnerze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ukazało się w mediach 308 informacji. Z analizy Press-Service Monitoring Mediów przygotowanej dla "Presserwisu" wynika, że łącznie ekwiwalent reklamowy tych informacji wyniósł 4,69 mln zł.

3 listopada 2017 roku Jerzy Owsiak poinformował, że nowym partnerem WOŚP, który dba o bezpieczeństwo finansowe transakcji, jest mBank. Bank obiecał podwoić wpłaty klientów na rzecz Orkiestry. Klienci mBanku wpłacili na WOŚP 6,9 mln zł, a bank przekazał na ten cel 14 mln zł.
Najwięcej, bo 170 materiałów o mBanku w kontekście WOŚP ukazało się w telewizji; 131 - w internecie, a w prasie siedem. Ekwiwalent reklamowy w telewizji wyniósł 4,32 mln zł, w internecie - 291,30 tys. zł, w prasie – 77,76 tys. zł.
- Działania dobroczynne zawsze z dużą siłą przekładają się na renomę marki. Zwiększa się sympatia konsumentów i umacnia dobra pozycja na rynku – mówi Zbigniew Lazar, prezes i założyciel Modern Corp.
Tomasz Bartnik, partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven, podkreśla, że dobrym pomysłem mBanku był nienachalny sposób informowania o wielomilionowej wpłacie dla WOŚP. - mBank nie zrobił wokół tego kampanii promocyjnej, ale internauci wychwycili informację o przekazaniu przez bank tak dużej kwoty i zaczęli ją sobie przekazywać. Pojawiło się bardzo dużo pozytywnych reakcji. To jest kierunek, w którym będą podążać firmy myślące o budowaniu pozytywnego wizerunku za pomocą aktywności o charakterze odpowiedzialności społecznej – ocenia Tomasz Bartnik.

(JOK, 20.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo