Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UKE żąda od Emitela udostępnienia infrastruktury

(fot. pixabay.com)

Urząd Komunikacji Elektronicznej wysłał do spółki Emitel decyzję, w której nakazuje stworzenie oferty dla innych podmiotów, które chciałyby wykorzystać infrastrukturę Emitela do transmisji sygnału telewizyjnego i radiowego - poinformował serwis Wyborcza.Tech.

Decyzja została wysłana pocztą w czwartek, bo - zdaniem Wyborczej.Tech - UKE miał wcześniej problem z doręczeniem pisma (kancelaria prawna, która obsługuje Emitela została zamknięta).

(CP, 18.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eksperci: Materiały o matce Kaczyńskich w TVP kontrproduktywne

W spocie wyemitowanym w TVP Info wykorzystano m.in. zdjęcia Jadwigi Kaczyńskiej z okresu, gdy była już starszą kobietą, a jej synowie politykami (screen z materiałów TVP Info)

Wyemitowanie 17 stycznia w Telewizji Polskiej materiałów z okazji rocznicy śmierci Jadwigi Kaczyńskiej przynosi więcej szkód niż pożytku prezesowi Prawa i Sprawiedliwości Jarosławowi Kaczyńskiemu – uważają eksperci od wizerunku i komunikacji.

W piątą rocznicę śmierci Jadwigi Kaczyńskiej, matki Lecha i Jarosława Kaczyńskich, w TVP Info wyemitowano minutowy spot (m.in. po „Teleexpressie”). Wykorzystano w nim zdjęcia z młodości Jadwigi Kaczyńskiej, dzieciństwa jej synów i z okresu, gdy była już starszą kobietą, a jej synowie politykami. Na koniec słychać wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego: "Była kimś, kto pokazał, że w trudnych, bardzo trudnych czasach można żyć uczciwie”. Tego samego dnia w „Wiadomościach” TVP 1 ostatni materiał poświęcono matce Kaczyńskich, zapowiedziany na pasku „Wspomnienie niezwykłej kobiety”. Umieszczono w nim więcej wypowiedzi i zdjęć Jadwigi Kaczyńskiej oraz jej synów.

Na korytarzach TVP i w mediach społecznościowych spot odebrano jako próbę podlizania się Jarosławowi Kaczyńskiemu. Wyemitowanie spotów o Jadwidze Kaczyńskiej w ten sposób odczytuje też Tomasz Bartnik, strateg z agencji One Eleven. - Jacek Kurski zrobił spot dla Jarosława Kaczyńskiego. Trudno mówić, że ten spot miał poprawić wizerunek prezesa PiS, bo to nie była żadna kampania z budowaniem zasięgu, ale jednorazowe emisje. A jeśli te emisje miały ocieplić wizerunek Jarosława Kaczyńskiego, to mogą się okazać kontrproduktywne. Ci, co popierają Jarosława Kaczyńskiego, nie potrzebują takich spotów. Przeciwnicy mogą natomiast zarzucić TVP manipulację i niechęć do telewizji przenieść na wspomnienie osoby Jadwigi Kaczyńskiej – tłumaczy Tomasz Bartnik.

Agnieszka Bajur, partner w agencji Marketing & Communications Consultants, uważa, że z komunikacyjnego punktu widzenia TVP popełniła błąd, wykorzystując rocznicę śmierci matki Kaczyńskich. - Mieszanie nieżyjącej Jadwigi Kaczyńskiej w kwestie wizerunkowe prezesa PiS to skandal. Chyba tylko zagorzali zwolennicy PiS tego nie dostrzegają. Natomiast ci, którzy nie są zwolennikami Jarosława Kaczyńskiego, pukają się w czoło – mówi Agnieszka Bajur.

Wśród dziennikarzy telewizyjnych słychać natomiast opinię, że spot został słabo zmontowany i zrealizowany. - Pod względem warsztatu ten materiał nie porywa. Zmontowane archiwalne zdjęcia, które sprawiają bardziej wrażenie przypadkowości niż przemyślanego układu. Kiedyś w telewizji mówiło się o takim materiale "tapeta", bo materiał został "wytapetowany" jakimiś zdjęciami tylko po to, by obrazami przykryć komentarz bohatera materiału – wskazuje Marcin Antosiewicz, były korespondent TVP w Berlinie i były koordynator redakcji zagranicznej Telewizji WP, a obecnie wykładowca na uczelni Vistula w Warszawie.

W Centrum Informacji TVP zapytaliśmy, ile kosztowała produkcja i wyemitowanie spotu o matce Kaczyńskich oraz czy w przyszłości TVP przewiduje specjalne materiały o rodzicach innych polityków. Na oba pytania nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Gdyby ktoś chciał wykupić 60-sekundowy spot po „Wiadomościach” TVP 1, według cennika musiałby zapłacić 57,8 tys. zł, a przy „Teleexpressie” w TVP Info - ok. 2,2 tys. zł.

(MAK, 19.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo