Dział: OPINIE

Dodano: Styczeń 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie TVP ma nikłą wartość - mówi Katarzyna Baczyńska z domu mediowego Codemedia

Katarzyna Baczyńska (fot. archiwum)

Z Katarzyną Baczyńską rozmawia Maciej Kozielski.

TVP uruchomiła pomiar oglądalności, alternatywny do badań telemetrycznych Nielsena. Jak ocenia Pani wartość rynkową takiego badania?
Moim zdaniem póki nie jest ekstrapolowane na populację i nie spełnia wymogów badania telemetrycznego jest niczym innym jak danymi z dekoderów jednego dostawcy usług telewizyjnych. Z punktu widzenia pracownika domu mediowego, takie badanie na razie ma wartość nikłą. Aczkolwiek zgadzam się z tym, że można za jego pomocą analizować pewne trendy na jakiejś grupie.

Czy Pani zdaniem w obecnej sytuacji rynkowej jest w ogóle potrzebne nowe badanie?
Przydałoby się na pewno poszerzenie próby, jeżeli chodzi o liczebność panelu w Nielsenie i z tego co wiem to ma się wydarzyć. Ale przede wszystkim jest potrzebne badanie, które będzie łączyć dane z telewizji i z internetu.

Ruch TVP może zmusić Nielsena do zmian w swoim badaniu telemetrycznym?
Myślę, że zapowiedzi Nielsena dotyczące powiększenia panelu poniekąd też stąd wynikają. Prawda jest taka, że przy tak dużym rozdrobnieniu stacji telewizyjnych, rzeczywiście panel powinien być większy.

Zgłoszenia do konkursu
Grand Press 2019

Plansza

Maciej Kozielski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.